تلاش نتانیاهو برای به شکست کشاندن مذاکرات آتش‌بس

روز گذشته منابع مرتبط با گروه حماس از تداوم کارشکنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر توافق آتش‌بس با هدف به شکست کشاندن آن خبر دادند.
کد خبر: ۶۷۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 13July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ در شرایطی که شاهد تلاش‌های گسترده‌ای در سطح منطقه و با حضور بازیگران اصلی منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور دست‌یابی به توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس هستیم، «عزت الرشق» یکی از فرماندهان حماس در اظهاراتی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات آتش‌بس است.

تلاش نتانیاهو برای به شکست کشاندن مذاکرات آتش‌بس

این فرمانده حماس روز گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مطرح کردن ناگهانی خواسته‌هایی اضافه و از قبل اعلام نشده به جدیدترین تلاش‌ها برای توقف جنگ غزه و مسیر درست و امیدبخشی که برای دستیابی به توافق آتش‌بس در حال انجام است ضربه‌ای بد و آسیبی جدی و جبران ناپذیر وارد آورده است.

اما آن چیزی که موجب شده تا مقامات فلسطینی و سران گروه حماس رژیم صهیونیستی را به تلاش در جهت به شکست کشاندن مذاکرات آتش‌بس متهم کنند این مهم است که از ماه‌ها قبل و درست از زمانی که نخستین پیشنهاد‌ها برای توقف جنگ غزه و آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس مطرح شد تا امروز همواره شاهد کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های تل‌آویو بوده و هستیم.

بر همین اساس بند‌ها و مواضع جدیدی توسط شخص نتانیاهو به طرح پیشنهادی آتش‌بس اضافه می‌شود که اساسا تلاش‌ها و مذاکرات برای توافق آتش‌بس را بی‌معنا و بی‌فایده می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح چنین موضوعاتی عملا در حال طفره رفتن از توافق آتش‌بس و یا به تاخیر انداختن تلاش‌های جهانی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه است.

از طرف دیگر در شرایطی شاهد کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های رژیم صهیونیستی و به طور خاص شخص «بنیامین نتانیاهو» در مسیر دست‌یابی به توافق آتش‌بس هستیم که در این سوی میدان طرف فلسطینی به خصوص گروه حماس با طرح پیشنهادی میانجی‌گران به منظور تلاش برای یافتن راهی در جهت آتش‌بس و پایان جنگ غزه موافقت کرده است.

حال موضوع جالب در این میان گمانه‌زنی‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سنگ اندازی مجدد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم است. در تازه‌ترین این گمانه‌زنی‌ها، شبکه ۱۲ تلویزیون «اسرائیل» در یک گزارش خبری و به نقل از یک مقام مسئول صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود خبر داد که نتانیاهو به دنبال اضافه کردن بند‌هایی به طرح پیشنهادی است که این اقدام او مذاکرات را مجددا به بن‌بست خواهد کشاند.

البته این نخستین‌بار نیست که «بنیامین نتانیاهو» در لحظات پایانی موجب کشیده شدن مذاکرات به بن‌بست می‌شود و اگر نگاهی به وقایع و رویداد‌های ماه‌های اخیر بیاندازیم متوجه می‌شویم که شخص او در جایگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با زیاده خواهی‌ها و طرح مسائل مناقشه برانگیز چندین مرتبه مذاکرات را با شکست روبرو کرده است.

اما موضوع مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که «بنیامین نتانیاهو» به خوبی می‌داند و آگاه است که پایان جنگ برای او برابر است با پایان دوران نخست وزیری و آغاز روند رسیدگی به تخلفات و فساد‌های فراوان او در دادگاه‌های «اسرائیل» و به همین جهت نیز شاهد هستیم که او با انواع کارشکنی‌ها و سنگ اندازی‌ها در مسیر مذاکرات آتش‌بس به صورت تمام قد مانع از دستیابی به این توافق و پایان جنگ غزه می‌شود.

در پایان باید گفت با وجود تمامی مسائل و مشکلاتی که رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات توافق آتش‌بس ایجاد می‌کند باید گفت ملت و مردم فلسطین آنقدر در طول ۹ ماه اخیر در برابر ماشین اشغالگری و متجاوز صهیونیستی مقاومت و ایستادگی کردند که دیر یا زود و حتی بر خلاف میل باطنی نتانیاهو، شاهد موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با آتش‌بس خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار