رأی دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی جمعه آینده اعلام می‌شود

دیوان بین المللی دادگستری جمعه آینده ۱۹ ژوئیه نظر خود را درباره عواقب و پیامد‌های حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی اعلام می‌کند.
کد خبر: ۶۷۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳ - 12July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند امروز جمعه اعلام کرد که نظر خود را درباره عواقب و پیامد‌های حقوقی ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی رزو جمعه آینده ۱۹ ژوئیه اعلام خواهد کرد.

رأی دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی جمعه آینده اعلام می‌شود

تعداد بی‌سابقه ۵۲ کشور در ماه فوریه گذشته در دیوان بین المللی دادگستری دفاعیات و اسناد خود را برای افشای پیامد‌های حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین ارائه کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ از دیوان بین المللی دادگستری خواست که نظر مشورتی خود را که نظری غیرالزام آور است، اعلام کند.

اگرچه رژیم صهیونیستی در گذشته چنین نظراتی را نادیده گرفته است، اما نظر دیوان بین‌المللی دادگستری در هفته آینده ممکن است فشار‌های سیاسی را علیه این رژیم به دلیل جنگ ویرانگر و ادامه‌دار ۹ ماهه در نوار غزه تشدید کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری که وابسته به سازمان ملل متحد است، تنها دادگاه بین المللی است که به اختلافات بین کشور‌ها رسیدگی می‌کند و در مورد مسائل حقوقی بین المللی نظرات مشورتی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار