امام جمعه ارومیه:

امام حسین (ع) برای دفاع از دین قیام کردند

حجت الاسلام «قریشی» گفت: حضرت امام حسین (ع) برای دفاع از دین و برای عزت و شرف بپا خواستند.
کد خبر: ۶۷۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ - 12July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: دشمنان، چون نمی‌توانند از اجرای عزاداری‌ها جلوگیری کنند مسخره کرده و شهبه ایجاد می‌کنند ولی، چون می‌بینند مومنان از اظهار ادب و علاقه به امام حسین (ع) دست برنمی دارند تلاششان این است که این عزاداری‌ها را بی هدف جلوه دهند وبه این معنا که انگیزه ما اینگونه نباشد که روح قیام و اهداف ایشان در این عزاداری‌ها نمایان باشد.

وی بیان کرد: حضرت امام حسین (ع) برای دفاع از دین قیام کردند و برای عزت و شرف و بپا خواستند و با صراحت اعلام کردند که این فرد بی عفت من را در میان ۲ مساله مسخر کرده است یا بمیرم و از دنیا بروم و یا ذلت را قبول کنم و من ذلت را قبول نخواهم کرد.

امام جمعه ارومیه افزود: ما نیز ذلت را قبول نمی‌کنیم و زیر بار ظلم استکبار نخواهیم رفت و باید روح عزاداری حضرت باید روح قیان امام حسین (ع) را در برداشته باشد و دشمن می‌خواهد این روحیه را از ما سلب کند.

وی با اشاره به اینکه سینه زدن و گریه کردن نشانه پذیرفتن راه و مکتب و مسیر امام حسین (ع) است اظهار داشت: ایشان کار بزرگی کردند که تا قیامت ماندگار شده است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: مسوولان این برنامه‌های عزاداری طوری برنامه ریزی کنند تا در شان ایشان باشند و نماز تاسوعا و عاشورا بسیار مهم است و نمادو علم قیام آن حضرت عبارت از نماز است و نباید ۱۲ محرم و روز اهل قبیله را فراموش کنیم و دسته‌های عزاداری به صورت منسجم حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شاکر خداوند هستیم که توفیق ماتم و عزاداری حضرت امام حسین (ع) را یافتیم و جای قدردانی از والدینمان که ما را با محبت اهل بیت عصمت و طهارت ع تربیت و پرورش دادند قدردانیم و از خداوند برای انانکه از دنیا رفته اند به خاطر این نعمت طلب مغفرت و رحمت داریم.

وی افزود: مساله بعدی مدیریت مصرف انرژی است و لازم است همه پای کار باشند و درست مصرف کرده و اصراف نشود تا به دیگران ظلم نکنیم و کشورمان با مشکل مواجه نشود چرا که در صورت اصراف و قطع برق یک واحد تولیدی یک ما مسوولان هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: انتخابات در کشور ما آزاد است و مردم به هرکسی را دادند دکتر پزشکیان رییس جمهور همه و کشور می‌شوند حتی رییس جمهور کسانی که رای ندادند هستند و ما دعا می‌کنیم ایشان به احترام اهل بیت موفق باشند.

وی اضافه کرد: ایشان از خانواده‌ای متدین و اشنا به معارف دین و نهج البلاغه و قران بوده اند و هستند و امیدواریم با راهنمایی داهیانه حضرت اقا کابینه‌ای مومن و متدین و مدیر انتخاب کنند و مشکلات کشور را تمشیت کنندو مردم باید کمک کنند به ایشان.

امام جمعه ارومیه گفت: رقابت‌ها بعد از انتخابات به رفاقت‌ها تبدیل می‌شوند و پیام آقای رییس جمهور در این زمینه قابل تقدیر است و پیام‌های قاطع ایشان به سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه نشانگر این بود که هر دولتی پای کار بیاید ایران اسلامی همواره از غزه و مقاومت با قاطعیت پشتیبان هستند.

وی افزود: دین اسلام برمردمی بودن رییس جمهور تاکید دارد و شهید رییسی چنین فردی بودند و هردولتی پای کار بیاید باید مردمی باشد و با درد مردم زندگی کنند و برآن اگاهی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب رییس جمهور‌های کشور باید به توان داخلی متکی باشند و به دیگران وابسته نباشند و هیات دولت باید این فرمایشان رهبر معظم انقلاب را سرلوحه خود دااشته باشند.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: رییس جمهور باید دارای اهتمام به طرح‌های بزرگ باشند همانگونه که شهید رییسی براین سیره و روش تاکید داشتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: رییس جمهور منتخب لازم است که اهل نماز شب، دعا و تقوای الهی باشد و آن را روز به روز تقویت کند چرا که در غیر این صورت نمی‌تواند مدیریت کند.

وی گفت: مساله دیگری که رهبرمعظم انقلاب برآن تاکید دارند اینست که مسوولان در اعلام موضع باید صراحت داشته باشند و اقای پزشکیان در حمایت از مقاومت عملکرد شفاف و صریحی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار