در نشست مشترک مطرح شد؛

مساجد سنگر‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

در ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، در نشست مشترکی با حجت الاسلام «محمدعلی کمالی دهقان» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، مساجد را سنگر‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.
کد خبر: ۶۷۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵ - 14July 2024

مساجد سنگر‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، نشست مشترکی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی کمالی دهقان» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز برگزار شد.  

در این نشست طرفین ضمن تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به ویژه در بین نسل جوان، بر همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در این زمینه تاکید کردند.

سردار اسلامی در این نشست با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت، گنجینه ارزشمندی است که باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. این فرهنگ، مایه عزت و افتخار ملت ایران است و باید در جامعه زنده نگه داشته شود.

وی گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

حجت‌الاسلام کمالی دهقان نیز در این نشست با بیان اینکه ماه محرم، فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در مساجد برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این زمینه استفاده کرد.

این مسئول همچنین آمادگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز را برای همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این زمینه اعلام کرد.

در ادامه این نشست، طرفین از روند احداث پروژه مهم مرکز فرهنگی (باغ موزه) دفاع مقدس استان البرز بازدید کردند. این پروژه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی رشادت‌های رزمندگان اسلام در حال احداث است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار