جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع٬پرس:

شهدای فراجا نخستین عرصه‌های دفاعی را در دوران دفاع مقدس رقم زدند

سردار نگهبان گفت: برای فراجا مایه افتخار است که با آغاز جنگ تحمیلی؛ اولین نیروهایی که در مقابل لشکر دشمن بعثی ایستادگی کردند؛ نیروهای ژاندارمری یا به تعبیر امروز مرزبانی بودند که با نثار خون خود نخستین عرصه‌های دفاعی را در کشور رقم زدند.
کد خبر: ۶۷۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱ - 14July 2024

شهدای فراجا نخستین عرصه‌های دفاعی را در دوران دفاع مقدس رقم زدندسردار سرتیپ دوم «احمد نگهبان» جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی اظهار داشت: احداث مجموعه‌های فرهنگی نظیر مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در مراکز استان‌ها با استفاده از نظرات کارشناسان، پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس و مقاومت، قطعاً مانع هرگونه تحریف این بخش مهم از تاریخ کشورمان خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه روایتی صحیح و مستند از دفاع مقدس گفت: در عرصه روایتگری و تبیین حماسه دفاع مقدس آنگونه که شایسته است اقدامی صورت نگرفته است. اگر روایتگری در حوزه دفاع مقدس به صورت کلی در کشور و به صورت جزئی در شهر مشهد به خوبی انجام شود در نشر خصلت‌هایی همچون ایثار، ازخودگذشتگی و ایستادگی در مقابل دشمن؛ در بین جوانان تأثیرگذار است و ضامن آینده کشور برای حاکمیت مقتدارنه جمهوری اسلامی خواهد بود.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فراجا، بخصوص شهدای دفاع مقدس این سازمان، تأکید کرد: برای فراجا مایه افتخار است که با آغاز جنگ تحمیلی؛ اولین نیروهایی که در مقابل لشکر دشمن بعثی ایستادگی کردند؛ نیروهای ژاندارمری یا به تعبیر امروز مرزبانی بودند که با نثار خون خود نخستین عرصه‌های دفاعی را در کشور رقم زدند.

سردار نگهبان در پایان گفت: بحمدالله فراجا در دوران دفاع مقدس، بخصوص در رده ژاندارمری، خوش درخشیده و یاد ایثار، حماسه و فداکاری شهدای انتظامی همواره در این سازمان گرامی داشته می‌شود. خداوند را شاکر هستیم که این فرهنگ در فراجا نشر و گسترش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها