نماینده ولی فقیه در مازندران:

شهادت راه رسیدن به عزت است

آیت الله «محمدی لائینی» شهادت را راه رسیدن به عزت دانست و گفت: هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۶۷۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ - 14July 2024

هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران صبح امروز در آئین عزاداری حسینی در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۵۰ شهید مازندرانی عملیات رمضان و شهید جمهور به آخرین سفر شهید آیت الله رئیسی به استان اشاره کرد و تواضع را یکی از ویژگی‌های این شهید برشمرد.

وی با بیان اینکه شهدا هم نور می‌دهند و هم زندگی و سرزمین را پاکیزه می‌کنند. افزود: شهدا هم جهادشان برکت است و هم بدنشان، و آن آب و خاکی که دفن شده‌اند هم پاکیزه است، چون پاکیزگان در آنجا دفن شده‌اند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وفاداری مردم ایران به ولایت فقیه، سفر امام حسین (ع) را به کربلا تحلیل کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) در این سفر سه نگاه داشت؛ نگاه اول این بود که مردم کوفه شیعیان وفادار هستند، نگاه دوم امام بعد از شهادت مسلم این بود که شیعیان ما در حق ما بی‌وفایی و ناجوانمردی کردند و نگاه سوم زمانی بود که مردم بی‌ادب و بی‌دین به خیمه‌ها حمله کردند و حضرت گفت شما شیعه ما نیسیتید.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: اگر درست مدیریت نکنیم و جهاد فرهنگی درست نداشته باشیم و جهاد تبیین هم نکنیم شیعه باوفا به شیعه بی‌وفا و شیعه انگلیسی مبدل شود و باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران ۴۵ سال وفاداری خود را به انقلاب و نظام نشان دادند و در انتخابات اخیر نیز شاهد آن همه وفاداری بودیم، گفت: در مسیر خدا باید استقامت کرد و هزینه داد.  

آیت الله محمدی لائینی شهادت را راه عزت دانست و با بیان اینکه هدف امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: بهترین معروف نماز است و حداقل امر به معروف و نهی از منکر این است که با دیدن کار خوب از ته دل خوشحال باشیم و با دیدن منظره ولنگاری و سگ گردانی ناراحت بشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار