کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ملت ایران بزرگ‌ترین پرچم‌دار مکتب عاشورایی در جهان است

انبارلویی گفت: امروز همه ملت‌های جهان ملت ایران را مهم‌ترین پرچمدار عدالت‌خواهی و مقابله با ظلم می‌دانند.
کد خبر: ۶۷۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶ - 16July 2024

«کاظم انبارلویی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، درخصوص پیام سیاسی واقعه عاشورا و روشن شدن ابعاد آن برای همه مردم دنیا، اظهار داشت: ملت ایران همواره در ایام محرم و صفر به تکریم و تعظیم حضرت اباعبدالله الحسین و قیام‌اش برای استقرار عدالت در زمین پرداخته‌اند.

ملت ایران بزرگ‌ترین پرچم‌دار مکتب عاشورایی در جهان است

انبارلویی گفت: برجسته‌ترین مراسم ایام محرم و صفر مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی است که در سرتاسر مناطق شیعه‌نشین عالم برگزار می‌شود، اوج تکریم و تعظیم ملت‌ها نسبت به شعائر عاشورا و حضرت اباعبدالله در این دو روز انجام می‌شود.

وی افزود: حضرت اباعبدالله رفیع‌ترین جایگاه را در دفاع از حق و مقابله با ظلم در تاریخ بشریت دارند، بر این اساس شیعیان بعد از واقعه عاشورا با تعظیم و تکریم حضرت اباعبدالله پرچم عدالت‌خواهی و مقابله با ظلم را برافراشته‌اند، قیام امام خمینی و استقرار حکومت جمهوری اسلامی محصول مکتب عاشورا و پیروی از حضرت اباعبدالله است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امروز همه ملت‌های جهان ملت ایران را مهم‌ترین پرچمدار عدالت‌خواهی و مقابله با ظلم می‌دانند، جهان بعد از عملیات طوفان الاقصی شاهد فجیع‌ترین جنایات یک رژیم آپارتاید است که هیچ خط قرمز انسانی در اعمال جنایت ندارد.

انبارلویی با بیان اینکه ما در محرم ۱۴۰۳ شاهد مقابله یزیدیان و امام حسینی‌ها در میدانی به نام غزه هستیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با ترویج گفتمان عاشورایی این پیام را به مردم آزاده جهان مخابره کرده است تا همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در جهت درست تاریخ بایستند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: لازمه این ایستادگی پیروی از منطق عاشورایی است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها