نابودی عناصر داعش در منطقه العیط استان دیالی عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق از نابودی تمام عناصر سازمان تروریستی داعش در منطقه العیط در استان دیالی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ - 14July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز یکشنبه خبر داد که نیروهای امنیتی عراق پس از، از پای درآوردن کامل عناصر سازمان تروریستی داعش، کنترل منطقه العیط در خان بنی سعد در استان دیالی را در دست گرفته است.

نابودی عناصر داعش در منطقه العیط استان دیالی عراق

تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای ارتش و نیروهای حامی آن در فرماندهی عملیات دیالی، تمامی عناصر تروریستی در مخفیگاه بزرگ کشف شده در منطقه العیط در خان بنی سعد را از پای در آوردند و آنها را غافل گیر کردند.

الخفاجی تاکید کرد که نیروهای مذکور به مکانی که گروهی از تروریست‌ها در آن مستقر شده بودند یورش بردند و علی رغم موقعیت جغرافیایی سخت منطقه، تمام آنها را از پای در آوردند و به حضور تروریست‌ها پایان دادند.

وی افزود: نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات مشترک عراق در راستای جلوگیری از حضور هرگونه عنصر تروریستی، منطقه و اطراف آن را بازرسی می کنند و عملیات تا زمان پاکسازی کامل منطقه و عدم انجام هرگونه فعالیت تروریستی در آن ادامه دارد.

گفتنی است پیش از ظهر امروز یک هیئت امنیتی به ریاست عبدالله یارالله رئیس ستاد کل ارتش عراق در پی تحرکات سازمان تروریستی داعش در استان دیالی، به این استان سفر کرد.

نیروهای امنیتی عراق با مشارکت نیروهای ارتش و پلیس دولت فدرال، از روز جمعه در باغ‌های منطقه العیط در منطقه خان بنی سعد در استان دیالی عملیات نظامی اجرا می‌کنند.

با کاهش حملات سازمان تروریستی داعش و هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامی عراق به ویژه در استان‌های دیالی، کرکوک، صلاح الدین، نینوا و الانبار و پس از حمله هوایی ارتش عراق علیه این سازمان تروریستی، در ماه‌های گذشته، استان‌های عراق شاهد آرامش امنیتی نسبی بوده‌اند.

سخنگوی ستاد عملیات بغداد نیز روز گذشته _ شنبه - از خنثی‌سازی یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن مناطق شمال بغداد خبر داد و گفت دو تروریست که قصد هدف قرار دادن مناطق شمال بغداد را داشتند به هلاکت رسیدند.

استان دیالی یا دیاله در شمال شرق بغداد و شرق کشور عراق و در مرز ایران واقع شده و با استان‌های کرمانشاه و ایلام هم‌مرز است این استان از معدود استان‌های عراق است که دارای دو قومیت بزرگ کرد و عرب است و این درحالی است که در پنج استان مرزی دیگر چنین ترکیب جمعیتی وجود ندارد.

مرکز استان دیاله، شهر بعقوبه است که در۵۶ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد از دیگر شهرهای مهم استان دیاله خانقین است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار