مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است

سرهنگ کریمی گفت: عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است، فرهنگى برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتى را در استحکام ریشه‌ها و رویش شاخه‌ها در اسلام ایفا کرده است.
کد خبر: ۶۷۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳ - 14July 2024

عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی طی سخنانی اظهار داشت: واقعه دردناک و غم انگیز تاسوعا و عاشورای حسینی که صحنه نمایش رویارویی حق علیه باطل بود حقیقتی است که همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند. قیام ابا عبدالحسین(ع) از آنجا که نشأت گرفته از حق و راستی بود، زمینه ساز حرکت های جهادی و جنبش ها و نهضت های بزرگ اسلامی و آزادی خواهی در تاریخ شد امام حسین (ع) و یاران وفادارش درروز عاشورا با شهادت در مسیر آرمان های الهی درس آزادگی، عدالتخواهی، ایثار و از خود گذشتگی در راه معبود و ارزشهای دینی را در بالاترین سطح آن معنا نمودند.

سرهنگ کریمی در ادامه افزود: عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است، فرهنگى برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتى را در استحکام ریشه‌ها و رویش شاخه‌ها در اسلام ایفا کرده است. عاشورا هیچ‌گاه در محدوده زمان و جغرافیاى خاصى محصور نمانده است، بلکه همواره الهام‌بخش تشیع در راستاى حرکت‌ها، جنبش‌ها و قیام‌های راستین شیعه، پل بسیارى از نهضت‌های دیگر در برابر کانون‌های ظلم و کفر و نفاق بوده است.

وی در پایان بیان داشت: اینجانب ماه حزن و اندوه و ایام سوگواری حضرت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران فداکار و باوفای ایشان و ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی را حضور مردم مؤمن و خداجوی استان مرکزی تسلیت عرض نموده، امید است، عزاداری همه عاشقان حضرت ثار الله(ع) در این روز های پرسوز و ماتم، مقبول درگاه حضرت احدیت واقع گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار