انگلیس خواستار براقراری فوری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا شد

وزیر خارجه جدید انگلیس پس از دیدار با مقامات ارشد صهیونیست و فلسطینی، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه شد.
کد خبر: ۶۷۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ - 15July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، با روی کار آمدن حزب کارگر در انگلیس و به دست گرفتن دولت، گرچه مواضع لندن در حمایت از تل آویو تغییری نکرده است، اما مقامات ارشد این حزب به دنبال حل و فصل مسالمت‌آمیز جنگ غزه به منظور بازگرداندن آبروی رفته‌ی غرب در پی حمایت از نسل‌کشی فلسطینیان هستند.

انگلیس خواستار استقرار فوری آتش بس در غزه و تبادل اسرا شد

دیوید لامی، وزیر خارجه جدید انگلیس پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد مصطفی، مسئول سیاست خارجی تشکیلات خودگردان به طور جداگانه، بار دیگر بر برقراری آتش بس در غزه تاکید کرد.

لامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این‌باره نوشت: پیام ما روشن است؛ ما اکنون به یک آتش‌بس فوری و تبادل اسرا میان طرفین نیاز داریم. این مسئله باید شامل حفاظت از غیرنظامیان، دسترسی بدون محدودیت برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، و مسیری برای رسیدن به راهکار دو دولت باشد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین از اختصاص بودجه ۷ میلیون دلاری لندن برای امدادرسانی به غزه خبر داد.

مقامات ارشد حزب کارگر در تبلیغات انتخابات پارلمان انگلیس وعده داده بودند در صورت پیروزی این حزب در انتخابات، رویکردی قاطع برای پایان بخشیدن به جنگ غزه و منازعه اسرائیل – فلسطینیان اتخاذ کنند؛ موضوعی که اجرایی شدن آن به دلیل وجود لابی قدرتمند صهیونیست که پیشتر باعث برکناری جرمی کوربین از رهبری حزب کارگر شد، بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار