همزمان با سراسر کشور؛

نماز ظهر عاشورا در خراسان جنوبی اقامه می‌شود

همزمان با روز عاشورا دسته‌های سینه‌زنی و عزاداران حسینی در شهرها و روستاهای مختلف استان به‌یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به تأسی از سرور و سالار شهیدان  نماز ظهر عاشورا در خراسان جنوبی اقامه می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵ - 15July 2024

نماز ظهر عاشورا در خراسان جنوبی اقامه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، یکی از مظاهر تعظیم شعائر اسلامی اقامه نماز ظهر عاشورا با شرکت عزادران امام حسین(ع) است. سیدالشهداء در گرماگرم جهاد فی سبیل‌الله در ظهر عاشورا زیر رگبار تیرها و نیزه‌های اشقیاء تکبیره‌الاحرام گفت و با قلبی سرشار از معرفت، نماز را اقامه کرد و به امت اسلامی آموخت در سخت ترین شرایط اقامه نماز بر سایر امور مقدم است.

یکی از ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) اهتمام به نماز اول وقت بود و مردم نیز باید تدوام دهنده راه ایشان باشند زیرا امام حسین (ع) در بحبوحه جنگ نماز را فراموش نکرد و با اینکه می‌توانست نماز را در خیمه اقامه کند ولی در میدان جنگ نماز را برپا داشت که در همان زمان دو نفر از یارانش نیز شهید شدند.

مکتب عاشورا درس‌های فراوانی برای افراد جامعه به صورت فردی و اجتماعی و اعتقادی دارد و آنچه که در مکتب عاشورایی بسیار مهم است و سرحلقه تمام درس‌ها و عبرت‌ها برای طول تاریخ اسلام و عاشورا هست بصیرت عاشورایی است زیرا بخشی از درس‌ها در زیرمجموعه بصیرت تعریف می‌شود.

همزمان با روز عاشورا دسته‌های سینه‌زنی و عزاداران حسینی در شهرها و روستاهای مختلف استان به‌یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و به تأسی از سرور و سالار شهیدان  نماز ظهر عاشورا در خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

با توجه به اینکه تأکید امام حسین(ع) در روز عاشورا بر اقامه نماز اول وقت بود لذا به تأسی از این امام همام، ظهر روز عاشورا دسته‌های عزاداری به سمت گلزار بیرجند حرکت می کنند و آنجا نماز جماعت ظهر به امامت آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  در محل قتلگاه و با حضور پرشور عزاداران حسینی اقامه خواهد شد.

امام حسین(ع) در روز عاشورا در میدان نبرد به برپایی نماز همت گمارد تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی حضرت به دین به حدی بود که در هنگامه‌‌ای همچون میدان نبرد نیز نماز را فراموش نکرد و به تأخیر نینداخت تا دشمنان نتوانند او و اهل بیتش(ع) را به بی‌دینی و لا ابالی‌گری یا خارج شدن از جمع مسلمانان متهم سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار