لالایی حضرت علی اصغر (ع) با گویش لُری در برنامه «محفل» + فیلم

«محمد بهرامی» قاری روشن‌دل که در فصل دوم برنامه محفل شرکت کرده بود، در این برنامه با گویش لُری لالایی حضرت علی‌اصغر (علیه‌السلام) خواند.
کد خبر: ۶۷۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 16July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «محرم» ماهی است که بزرگ‌ترین غم اهل بیت (علیهم‌السلام) در آن اتفاق افتاده است.

امام حسین (علیه‌السلام) در نامه‌ای به برادرشان «محمد بن حنفیه» در مورد هدفشان از این قیام نوشتند: «أَنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفْسِداً وَ لا ظالِماً، إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ أَسیرُ بِسیرَةِ جَدِّی وَ أَبی عَلىِّ بْنِ أبی‌طالب (علیه‌السلام) / من از سرِ مستى و طغیان و فساد انگیزى و ستمکارى قیام نکردم؛ تنها براى اصلاح در امت جدم به پا خواستم. مى‌خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدم و پدرم على بن ابى‌طالب (علیه‌السلام) رفتار نمایم. (مقتل‌الحسین، صفحه ۱۵۶)» 

لالایی حضرت علی اصغر (ع) با گویش لُری در برنامه «محفل» + فیلم

ایشان به‌دستور یزید بن معاویه به شهادت رسیدند و پس از شهادت ایشان، حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه‌السلام) از هر فرصتی برای تبیین اهداف این قیام تلاش می‌کردند تا نگذارند تحریف شود.

هر سال محرم و صفر مردم جهان، خصوصاً شیعیان برای این غم عظمی عزاداری می‌کنند.  

«محمد بهرامی» قاری روشن‌دل که در فصل دوم برنامه محفل شرکت کرده بود، در این برنامه با گویش لُری لالایی حضرت علی‌اصغر (علیه‌السلام) خواند که فیلم آن را در زیر می‌بینید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها