عاشورای مردم غزه

جنایات اسرائیل در غزه و مقاومت مردم مظلوم فلسطین، شباهت‌های زیادی با واقعه کربلا دارد؛ امروز مردم غزه با بهره‌گیری از قیام عاشورا با ارتش اشغالگر و کودک‌کش رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و به الگوی مقاومت در سطح دنیا تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۶۷۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵ - 16July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امروز روز عاشورا است و جنگ غزه همچنان ادامه دارد. غزه‌ای که امروز همان کربلا است و میدان نبرد همان میدان نبرد میان انسان‌هایی آزاده در برابر یزیدیان زمان است. همان یزید زمانه‌ای که بعد از دویست و هشتاد و چهار روز همچنان باریکه غزه را از زمین و هوا هدف بمباران هوایی و گلوله‌باران توپخانه‌ای خود قرار می‌دهد و انسان‌های بی‌گناه فراوانی را به خاک و خون می‌کشد.

قیام عاشورا الگوی مقاومت مردم غزه

غزه امروز کربلا است و مردم مظلوم و بی‌گناه آن، همزمان که مورد تهاجم ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی قرار می‌گیرند در محاصره‌ای کامل و کم‌سابقه‌ای قرار گرفتند. محاصره‌ای که به دنبال آن از هرگونه موارد غذایی و دارویی جلوگیری به عمل می‌آید و حتی کار به جایی رسیده که سوخت کافی هم به این شهر وارد نمی‌شود.

مردم شجاع و دلاور غزه در حالی بیش از ۹ ماه است که در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت کرده و با تمام توان خود با آن مبارزه می‌کنند که بمباران‌ها و گلوله باران‌های ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۸ هزار نفر از مردم این شهر را به شهادت رسانده و بالغ بر ۸۹ هزار تن دیگر را هم مجروح کرده است.

اما موضوع اعجاب‌آور و غافلگیرکننده این است که مردم غزه علی رغم تمامی بمباران‌ها، کشتار‌ها و نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی و با وجود قحطی گسترده و کم‌سابقه در این شهر، با بالاترین روحیه و انگیزه ممکن در برابر دشمن صهیونیستی خود که یزید زمانه امروز آنها است به مقاومت و ایستادگی ادامه داده و با تمام توان و قدرت خود در حال نبرد با این رژیم اشغالگر هستند.

مردم غزه امروز یک بار دیگر ثابت کردند که الگو گرفتن از عاشورا و قیام امام حسین (ع) در هر زمان و مکان و در هر دوره‌ای از تاریخ بشریت می‌تواند چراغ راه هدایت بشریت و بهترین ابزار و وسیله ممکن برای مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و تاختن بر ظالمان عالم و یزیدیان امروز که صهیونیست‌ها هستند باشد.

امروز می‌بینیم که جنگ غزه یک بار دیگر به تمامی مردم دنیا نشان داد که جهان بشریت از زمان عاشورا تا امروز به دو جبهه حق و باطل تبدیل می‌شود. جبهه‌ای که در یک سوی آن دنیای اسلام و کشور‌های مستقل و آزادی‌خواه قرار گرفتند و در سوی دیگر دنیای غرب و تمامی ظلم و ستم عالم باهم جمع شدند.

سرزمین فلسطین و غزه امروز همان صحرای کربلا است و امروز شاهد هستیم که یک بار دیگر جنگ غزه ثابت کرد که خوی تجاوزگری و وحشیگری دنیای غرب و رژیم دست‌نشانده آن در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی هیچ حد و مرزی نداشته و نخواهد داشت و شاهد این مدعی نسل‌کشی هزارن نفر از مردم فلسطین به دست ماشین متجاوز رژیم صهیونیستی است.

جنگ غزه و کشتار و قتل عام فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی دنیای مدعی دموکراسی غرب را هم رسوا و بی‌آبرو کرد. دنیایی که در آن کشور‌های مدعی حقوق بشر بیش از ۹ ماه است که چشمان خود را بر روی کشتار و قتل‌عام مردم فلسطین بسته‌اند. نسل‌کشی که امروز رژیم صهیونیستی در حال انجام آن است در مقابل چشمان مردم دنیا در حال روی دادن است و مردن جهان امروز شاهد وحشیانه‌ترین و وحشتناک‌ترین تراژدی بشریت یعنی جنگ غزه هستند.

امروز در این جنگ نابرابر که در غزه جریان دارد شاهد هستیم که انسان‌های بی‌گناه فراوانی که بخش عمده آن زنان و کوکان هستند به دست صهیونیست غاصب به خاک و خون کشیده می‌شوند و دنیای غربی که سال‌های سال برای کنترل کشور‌های مستقل جهان از واژه حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کرد، امروز فقط نظاره‌گر یکی از کم‌سابقه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین نسل‌کشی تاریخ بشریت است.

اما در جنگ غزه، این ملت و مردم فلسطین هستند که علی‌رغم تمامی کشتار‌ها و قتل‌عام‌هایی که توسط رژیم صهیونیستی علیه آنها انجام می‌شود طرف برتر و پیروز میدان هستند و با مقاومت و ایستادگی خود در برابر رژیم سراسر ظلم و ستم صهیونیستی، درس مقاومت و آزادی را به تمامی مردم دنیا می‌دهند.

آری، گرچه بیش از ۹ ماه است که شاهد بمباران و گلوله‌باران نوار غزه و خان‌یونس و کشتار فلسطینیان هستیم ولی مردم این سرزمین با الگو گرفتن از عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) جانانه در برابر دشمن صهیونیستی و دنیا غرب، مقاومت و ایستادگی کرده و درس ایستادگی و از آن مهمتر درس آزادگی را به مردم دنیا آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها