یادداشت/ بابک روزبه

عاشورا عاشقانه‌ای در قلب واقعه کربلا

محرم و واقعه عاشورا هر چند دهه عزا و ماتم است، اما عاشقانه‌ای در قلب واقعه کربلاست. عاشقانه‌ای که منزلگاه عشقاق حسین (ع) است.
کد خبر: ۶۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹ - 16July 2024

عاشورا عاشقانه‌ای در قلب واقعه کربلا گروه استان‌های دفاع‌پرس- بابک روزبه؛ دهم محرم۶۱ هجری قمری قیامی بر پا شد که تاریخ تاکنون به مانند آن به ثبت نرسانده است.قیام خون بر شمشیر، قیام ایستادگی، ایستادگی در مقابل ظلم برای ندای حریت. تاریخ بشریت همواره مملو از حماسه‌های گوناگون است اما می‌توان گفت حماسه عاشورا و سرزمین کربلا در تاریخ بشریت نقطه اوج این حماسه‌هاست.

  این حماسه نسل به نسل در دل مسلمانان ریشه دوانده و بر بسیاری  از مذاهب تأثیرگذار بوده است و از آن به نمادی از حریت‌ و پیروزی حق بر باطل یاد می‌شود.

  محرم  و واقع عاشورا هر چند دهه عزا و ماتم است اما عاشقانه‌ای در قلب واقعه کربلاست. عاشقانه‌ای که منزلگاه عشقاق حسین(ع) است. عاشقانه‌ای که گمراه شدگان را به مسیر باز می‌گرداند و در کوتاهترین مسیر به معبود پیوند می‌دهد.

عاشورا و تاریخی که بر آن گذشته است پیمانی است با رمز «هیهات من لذله» که با قلبهای سلیم پیوند زده شده است و در عصر فطرت‌های دگرگون شده در جریان است. نهضت عاشورا باقی است تا مردی از نسل حسین(ع) به پاخیزد و جهان را پر از عدل و داد کند. 
با قیام امام مهدی(ع) در زمان حکومت جهانی حضرت ولی عصر (ع) بذرها و نهالهای غرس شده در جریان قیام کربلا به بار خواهد نشست و به برکت آن، جهان پر از عدل و داد خواهد شد و تمام اهداف انبیای الهی از آدم تا خاتم تحقق خواهد یافت و بشر طعم واقعی صلح و امنیّت و سعادت را خواهد چشید و منتقم خون حسین(ع) بیرق آزادیخواهی و عدالت را برافراشته می‌کند.

بغض کربلا در این روزها با بغض مظلومیت مسجدالاقصی در گلویمان مانده است و در انتظار منتقم. دیروز حسین(ع) با عاشورا و امروز غزه با طوفان الاقصی در برابر باطلند تا اینکه منتقم با پرچم عدالت خواهی بر همه ظلمها خط بطلان بکشد و داد مظلوم را بستاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها