فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: 

ترویج فرهنگ عاشورا، ظلم‌ستیزی را در جامعه تقویت می‌کند

امیر معصومی گفت: ترویج فرهنگ عاشورا می‌توانیم ظلم‌‌ستیزی، ایثار، مقاومت و شهادت را در جامعه نهادینه می‌کند تا به جهانی عاری از ظلم و ستم نزدیک‌‌تر شویم.
کد خبر: ۶۷۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵ - 16July 2024

ترویج فرهنگ عاشورا، ظلم‌ستیزی را در جامعه تقویت می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در جمع کارکنان این منطقه، با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ و تبیین واقعه عاشورا در جامعه بویژه در بین نسل جوان، اظهار داشت: با ترویج این فرهنگ می‌توانیم ارزش‌‌هایی مانند ایثار، شهادت و ظلم‌‌ستیزی را در جامعه نهادینه کنیم تا به جهانی عاری از ظلم و ستم نزدیک‌‌تر شویم.

وی عاشورا را مظهر عدالت‌‌خواهی، آزادگی و فداکاری در راه حق دانست و افزود: ترویج این فرهنگ، به معنای زنده نگه داشتن این ارزش‌‌های والا و انتقال آنها به نسل‌های آینده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره به دنبال انحراف افکار عمومی بویژه نسل جوان، از مسیر حق و حقیقت هستند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورا، با نهادینه کردن ارزش‌‌های اسلامی و انقلابی، در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی و جامعه را در برابر آنها بیمه می‌کند.

امیر معصومی از عاشورا بعنوان رویدادی درس‌آموزی و الگوساز برای رسیدن به زندگی سعادتمند یاد کرد و گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی، به معنای ارائه الگوهای رفتاری صحیح به افراد جامعه است تا با الهام‌‌گیری از آنها، برای دستیابی به زندگی سعادتمندانه‌‌ای گام بردارند.

وی وحدت و همبستگی را یکی از عوامل پیروزی حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با الگو گرفتن از امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، وحدت و همبستگی خود را در برابر دشمنان اسلام حفظ و تقویت کنند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) به سخنرانی و پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا، عزاداران حسینی به سینه‌زنی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها