سه‌شنبه عاشورایی مسجد مقدس جمکران

مسجد جمکران را بیشتر با سه شنبه‌های مهدوی می‌شناسند، اما امروز این مکان مقدس، حال و هوای عاشورایی بخود گرفت.
کد خبر: ۶۷۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴ - 16July 2024

سه‌شنبه عاشورایی مسجد مقدس جمکرانگروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ امروز روز عاشورا بود و بحق، آنچه که در حدیث نبوی (ص) آمده که «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین، لاتبرد ابدا» در این روز در تمام عالم و وجود انسان‌های آزاده و بیدار متجلی شد.

قیام سیدالشهدا (ع) خون تازه‌ای در رگ‌های امت اسلام جاری کرد، زیرا تنها با شهادت سبط نبی مکرم اسلام بود که دین به مجرا و مسیر الهی خود بازگشت. شهادتی توام با انواع حماسه و پیام تا ابدیت تاریخ. شهادتی توام با مظلومیت، اسارت، حق طلبی و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار یزیدیان زمان.

امروز این پیام سرخ عاشوراست که درس‌آموز رهروان این مکتب در جبهه مقاومت شده و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را غرش توفنده عملیات هایی، چون وعده صادق به لرزه افکنده است. مکتبی که از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و تا قیام و انقلاب مهدی موعود (عج) با دو بال عاشورا و مهدویت پیش می‌رود و پیام انقلاب را تا بیخ گوش استکبار در گستره جهانی پیش می‌برد.

به تعبیر استاد شهید مرتضی مطهری، شمر آن زمان دیگر مرده و باید شمر امروز را شناخت که هر روز ده‌ها زن و کودک را در غزه وحشیانه به خاک و خون می‌کشد.

قیام خونین عاشورا الهام بخش جوانان رشیدی است که با تبعیت از امام و رهبر خویش، همچون یاران با وفای سیدالشهدا (ع) پا به عرصه میدان نبرد گذاشتند و در راه دفاع از آرمان‌ها جان خویش را تقدیم کردند و این جان نثاری، تا قیام و انقلاب حضرت ولی عصر (عج) استمرار خواهد داشت.

اعجاز عشق به امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا و عرصه کربلا، همه سنین را با همه امکانات و استعداد‌ها را به میدان می‌آورد که سرتاسر دنیا تجلی آن را در پیاده روی میلیونی اربعین شاهد است و پیاده روی عاشقان و منتظران مهدوی (عج) در روز‌های سه شنبه در مسیر جمکران، امروز حال و هوایی عاشورایی بخود گرفت.

عاشقانی که علیرغم گرمای سوزان امروز قم، مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) را در عصر روز عاشورا، تا مسجد جمکران طی کردند و عهد دیرین با مولا و امام زمان (عج) خویش را در سه شنبه‌ای که به نام عاشورا رقم خورده است، تجدید کردند. بخصوص در شام عزیبان شهدای کربلا حضور در مسجد جمکران و تسلیت این روز به صاحب عزای واقعی این روز، فرصتی بسیار مغتنم بود.

قبور مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن جامع مسجد مقدس جمکران نیز امروز میعادگاه زائران و مجاورانی بود که به پاس احترام به این دو شهید عزیز، در آغاز اسارت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و اهل بیت سیدالشهدا (ع) با شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها