یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

جهاد اکبر مثل پذیرش قطعنامه ۵۹۸

حالا که در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران به گذشته برمی‌گردیم می‌بینیم امام با جهاد اکبر، جهان کفر را چنان درهم شکست که با جهاد نظامی میسر نبود. آنان می‌خواستند ما را خانه‌نشین کنند، اما امروز خانه امید آنها، رژیم جعلی صهیونیزم، امروز زیر ضرب تربیت‌یافتگان آن جهاد بزرگ است.
کد خبر: ۶۷۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 17July 2024

جهاد اکبر مثل پذیرش قطعنامه ۵۹۸گروه استان‌های دفاع‌پرس‌- «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ جهاد اکبر می‌دانم، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را از سوی ایران. آن جام زهر که امام روح‌الله در کام کرد، در معامله‌ای که با خدا داشت، نماد تام و تمام جهاد اکبر بود. آن هم دوهفته بعد از اینکه تردید در جنگ را خیانت به رسول‌الله دانست و اعلام کرد.

امام روی خود پا گذاشت تا دشمن نتواند دگرباره روی خاک ما پا بگذارد. او با پیام خود علاوه بر این مسیر جهاد را نشانه‌گذاری کرد. هم امتداد جهاد اصغر را در سنگر‌های دیگر و هم جهاد اکبر را. پیام امام خمینی در این باره که ۲۹ تیر ۱۳۶۷ صادر شده است، مانیفست عزت و جهاد است.  

باید خواند و بار‌ها هم باید خواند چه این خواندن می‌تواند نگاه و راه امروز ما را نیز ایمن کند. اما بدون بازی با کلمات در اوج صداقت تاکید کرد: «اما در مورد قبول قطعنامه که حقیقتاً مسئلۀ بسیار تلخ و ناگواری برای همه و خصوصاً برای من بود، این است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوۀ دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجرای آن می‌دیدم؛ ولی به واسطۀ حوادث و عواملی که از ذکر آن فعلاً خودداری می‌کنم، و به امید خداوند در آینده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی سطح بالای کشور، که من به تعهد و دلسوزی و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش‌بس موافقت نمودم؛ و در مقطع کنونی آن را به مصلحت انقلاب و نظام می‌دانم؛ و خدا می‌داند که اگر نبود انگیزه‌ای که همۀ ما و عزت و اعتبار ما باید در مسیر مصلحت اسلام و مسلمین قربانی شود، هرگز راضی به این عمل نمی‌بودم و مرگ و شهادت برایم گواراتر بود. اما چاره چیست که همه باید به رضایت حق تعالی گردن نهیم و مسلّم ملت قهرمان و دلاور ایران نیز چنین بوده و خواهد بود.»

مردم هم این صداقت را ارج نهاده و همراهی کردند. به ویژه نسل حاضر در میدان نبرد نیز با ایمان  به امام فرمان او را گردن نهادند تا جهاد اصغر و حضور در میدان را به شکوه جهاد اکبر گره زنند. یادم هست آن روز را. برای ما تلخ بود. تلخ‌تر از تلخ. اما در برابر حکم امام هرگز، چون و چرا نمی‌کردیم. حرف ما با خودمان بود و یقه خویش را در پنجه می‌فشردیم که آیا ما کم گذاشتیم که امام مجبور به این مسئله شد؟ در خود شک داشتیم، اما به امام یقین‌مان روز افزون بود.  

حالا که در سالگرد آن واقعه مهم به گذشته برمی‌گردیم می‌بینیم امام با جهاد اکبر، جهان کفر را چنان درهم شکست که با جهاد نظامی میسر نبود. آنان می‌خواستند ما را خانه‌نشین کنند، اما امروز خانه امید آنها، رژیم جعلی صهیونیزم، امروز زیر ضرب تربیت‌یافتگان آن جهاد بزرگ است. آن جام زهر که آن روز روح‌الله نوشید، به شیرین کامی نهضت جهانی مقاومت انجامید. این همان ترجمان ومکروا مکرالله والله خیر الماکرین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها