معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران:

۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه احصا شده است

نیکوکار گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه احصا شده که هزار و ۸۰۰ عنوان آن در دادگستری و اداره زندان‌ها ثبت شده است.
کد خبر: ۶۷۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 17July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «ابوالفضل نیکوکار» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در شهرستان قدس در جمع خیرین بیان داشت: تورم عناوین مجرمانه در قوانین متفرق منشا تقنینی دارد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اظهار داشت: علت افزایش زندانیان را باید در مجموعه اقدامات دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی دنبال کرد. 

۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه احصا شده است

وی افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه احصا شده است که هزار و ۸۰۰ عنوان آن در دادگستری و اداره زندان‌ها ثبت شده است.

نیکوکار در پاسخ به سوال مطرح شده که آیا تورم با افزایش ورودی جرم سرقت به مراجع قضایی مرتبط است؟ گفت: مطالعات صورت گرفته این موضوع را تایید می‌کند، علل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در افزایش نرخ ورودی افراد به زندان‌ها تاثیر دارد. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: به همکاران قضایی توصیه می‌کنم که بر اساس سیاست‌های قضایی و همچنین دستور ریاست قوه قضاییه و تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران حتی الامکان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از اعزام متهمانی که قادر به سپرده تامین کیفری هستند به زندان‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار