فرمانده سپاه صاحب الامر(عج):

مردم ایران مستحق امنیت، آرامش و پیشرفت بیشتری هستند

سردار «رفیعی آتانی» گفت: مردم ایران شأنیت این را دارند که امنیت و آرامش و پیشرفت بیشتری برایشان حاصل شود.
کد خبر: ۶۷۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ - 17July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، ویژه برنامه شب عاشورا در مسجد امام حسین(ع) محله شمس کلایه الموت شرقی، شهر معلم کلایه با حضور سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم سردار رفیعی آتانی ضمن رسیدگی به درخواست اهالی محل مبنی بر رفع مشکل کم آبی، اظهار داشت: سپاه استان در راستای رفع مشکل آب شرب و کشاورزی روستاها اقدامات گسترده ای انجام داده است. در پروژه دسته رود، معلم کلایه در این پروژه تعریف نشده بود اما در طول پروژه، معلم کلایه بعنوان سی و دومین نقطه اجرای پروژه اضافه شد و هزینه سنگینی نیز در برداشت. امروز ما جلوتر از تعهدات دولت و خود قدم برداشته این چرا که طبق تعبیر امام حسین(ع)، مردم را نعمت می دانیم.

وی در ادامه با اشاره به جریان کربلا و عاشورا گفت: میدان زر و زور و تزویر به طور ناگهانی در مقابل امام‌ حسین (ع) شکل نگرفت بلکه این میدان از دوران امام علی (ع) و دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) جریان داشت. این جبهه بسیار روشن بود و انسان های که در دل کج فهمی تاریخ به امام حسین (ع) رسیدند انسان های استثنایی و برگزیده ای بودند. 

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: با اینکه امام بارها آنها را در میادین مختلف امتحان موفق و سربلند دیده است، «همچنان که خیلی ها آمدند و ادامه ندادند و یاران حسین بن علی(ع) همه این شک و تردیدها را کنار گذاشتند و انسان های اهل یقینی در شب عاشورا به سیدالشهدا رسیدند»، اما با این حال، امام‌حسین امام امشب یاران خودش نیست، او امام نیمروز عاشورای محرم شصت و یک هجری نیست، او امام همه حقیقت طلبان در تمام اعصار تاریخ است که قرار است امشب صفحه نورانی ای از تاریخ را خلق کند که هر که امشب به او مراجعه کرد جای خود را پیدا کند. 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سمت درست تاریخ قرار بگیرد. کار حسین بن علی، امامت برای همه بشریت است. در شب عاشورا، همه یاران را جمع کرد، چراغ ها را خاموش کرد، گفت؛ آدم های با اراده به یقین با من بمانند. این ندای حقیقت حسین بن علی است. آن جایی که امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خویش در توصیف و منزلت شما مردم بزرگوار قسم جلاله می خورد که ملت ایران از یاران رسول الله، از یاران امام علی و امام حسن مجتبی، بهترند، به استثنای یاران سیدالشهدا.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از عملیات کربلای پنج در توصیف ملت شریف ایران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که؛ اگر آنهایی که در کانال ماهی، در سرزمین بدون عارضه شلمچه جنگیدند اگر در کربلا بودند با حسین بن علی می ماندند. ما از شب عاشورا درس ایستادگی گرفتیم. به تعبیر عارفانه سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی، امشب مناظره بین عقل و عشق برگزار شد. ما دائم در حال برگزاری این مناظره هستیم اما این روزها همه بر سر سفره سیدالشهدا به مدل مناظره سیدالشهدا و یارانش مراجعه کنیم.

این مسئول یادآور شد: در عزای سیدالشهدا، همه مردم سیاه پوش شده اند. این دریای مواج عاطفه در عشق حسین بن علی شکل گرفته و شهید آوینی در آن ده مقاله خود می گوید؛ مناظره عقل و عشق بین یاران اتفاق افتاد. آنهایی که ماندند کسانی بودند که عاشقانه در صف حسین بن علی ماندند. محاسبه گران با عقل ناقصشان فاصله گرفتند، دیر آمدند، مختار شدند اما شهید عاشورا نشدند. 

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: مردم ایران زود آمدند، عاشق شدند، با امامشان ماندند و هشت سال دفاع مقدس را خلق کردند. ملت ایران آمدند، چشم های بیدار خود را به روی حقیقت تاریخ باز کردند وقتی که حرم حسین بن علی، حرم زینب کبری، مورد تعرض قرار گرفت از همین جا منطقه الموت، انسان های زیادی را در جبهه مقاومت دیدم. این عشق در وجود انسان زمانی شعله ور می شود که وقتی اولین عملیات برون مرزی تاریخ ایران در جنوب حلب برای آزادی شهرک شیعه نشین کفریا اتفاق افتاد، توسط رزمندگان قزوین قابل مشاهده بود که سربلند این رزمگاه بودند. 

وی تصریح کرد: اینها برندگان مناظره عشق بودند که نه زمین و نه جغرافیا و نه دوری راه مانع نشد که فرزندان شما از این آبادی ها برای مقابله با آمریکایی ها به جنوب حلب برسند. این تربیت یافتگان امشب قرارگاه حسینی هستند که با امامشان ایستادند. اهل محاسبه نبودند که در خارج از مرزها چه می کنیم در سرزمین حکومت بشار اسد چه می کنیم، بلکه محور را زینب کبری (س) دانستند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به روشنگری حضرت زینب (س) و قسم جلاله ایشان که «والله نام ما از تاریخ حذف نمی شود» بیان کرد: تحقق قسم جلاله زینب کبری (س) شما مردم ایران هستید که اطاعت پذیر امام امت بودید. امام حسین (ع) برای هدایت ما برای رستگاری ما نسخه های حیات را روبروی ما قرار داده است. این جبهه و صف آرایی وجود دارد، ما فقط فقط سینه نمی‌زنیم و روضه نمی‌خوانیم. ملت ایران ثابت کرده است که ما مثل امام حسین (ع)، در مسیر او و در زیر پرچم علمدار او برای نجات بشریت به میدان می آئیم. 

سردار رفیعی آتانی بیان داشت: این را دوستان و دشمنان شما در این صف آرایی بین المللی و منطقه ای دیده اند، و این را در جنوب حلب هنگامی که با فرماندهان ارشد ارتش سوریه گفتگو می کردیم از زبان آنها منزلت شما را بیان می کنم که؛ شما ملت صادقی هستید و هرآنچه که گفتید عمل کردید، شما را در ابرو دادن به جنوب لبنان و نجات اعراب از چنگال اسرائیل دیده ایم، در هجوم آمریکا و ۹۰ گروهک تکفیری با نام های مختلف ما را نجات دادید. ملت ایران برندگان مناظره عقل و عشق هستند. عشق شما اوج اقتدار شماست. 

وی با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم که به تعبیر رزمندگان و فرماندهان جبهه مقاومت، کمک ملائک به واسطه حضور رزمندگان ایرانی بود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده های معظم شهدای مدافع حرم این چنین توصیف کردند؛ حس می کردید شما با یک ملائکه زندگی می کردید؟ شهیدان دفاع از حرم در زمان حیاتشان از ملائکه الله بودند. این را از سفره حسین بن علی، از مجالس سیدالشهدا داریم، قدر خودمان و این مجالس را بدانیم. 

سردار رفیعی آتانی متذکر شد: حسین بن علی (ع) به ما آموخت که بر سر مسیر و عقیده امان، ثابت قدم باشیم، به ما آموخته حتی در مقابل مخالفین و منتقدینمان مودب باشیم، صبور باشیم، و این را از رهبر عزیزمان و ملت فداکارمان دیدیم که صبورانه و نجیبانه ۴۶ سال در این میدان امامین انقلاب را یاری کردند. ملت ایران با تمام ظرفیت یاریگر امام راحل بود اما اجازه نداد امام امت در مقابله با دشمنان، تنها بماند و شهید شود. در همه میادین ایستادند و آن روزی که امام امت مشارکت حداکثری در انتخابات را بعنوان مطالبه بیان کرد، با همه گلایه‌ها، مردم آمدند و مشارکت را محقق کردند مردم ایران شأنیت این را دارند که امنیت و آرامش و پیشرفت بیشتری برایشان حاصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها