«هروله طویریج»؛ بزرگترین دسته عزاداری جهان

داستان دسته عزاداری طویریج یکی از زوایای غم‌ناک واقعه عاشورا محسوب می‌شود، ماجرای مردمی که پس از واقعه عظیم به کربلا رسیدند و از آن زمان حسرتی طولانی طی قرون در دلهای‌شان باقی مانده است.
کد خبر: ۶۷۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ - 17July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم «هروله طویریج» امروز در کربلای معلی پس از ادای نماز ظهر و عصر، با مشارکت خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار شد. داستان دسته عزاداری طویریج یکی از زوایای غم‌ناک واقعه عاشورا محسوب می‌شود، ماجرای مردمی که پس از واقعه عظیم به کربلا رسیدند و از آن زمان حسرتی طولانی طی قرون در دلهای‌شان باقی مانده است.

مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی

مراسم دسته طویریج، بزرگترین مراسم عزای حسینی در روز عاشورا در جهان خوانده می‌شود و همچنین گفته می‌شود که این آیین از بزرگترین تجمعات بشری در جهان است. 

دسته عزاداری طویریج، صبح روز عاشورا از شهر طویریج در ۲۰ کیلومتری کربلا، به سمت حرم امام حسین (ع) حرکت می‌کند و پیش از ظهر در منطقه‌ای به‌نام قنطرة‌السلام واقع در دو کیلومتری شهر کربلا برای ادای نماز ظهر و عصر توقف می‌کند.

در طول مسیر، افراد و کاروان‌هایی که قصد ورود به کربلا دارند با این دسته همراه می‌شوند. دسته عزا پس از ورود به کربلا، ابتدا به خیمه‌گاه وارد شده و سپس وارد حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) می‌شود.


این مراسم هر ساله تا بعدازظهر به طول می‌انجامد و آخرین گروهی که در آن شرکت می‌کنند، نیرو‌های امنیتی و زنان عراقی هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها