نماینده ولی فقیه در مازندران:

بهترین عزاداری برای امام حسین (ع) مبارزه با ظلم و فساد است

آیت الله «محمدی لائینی» بهترین عزاداری برای امام حسین (ع) را مبارزه با ظلم و فساد دانست و گفت: عفو و عدالت باید در جامعه گسترش یابد و دستگاه قضایی در این زمینه نقش مهمی دارد. 
کد خبر: ۶۷۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸ - 17July 2024

بهترین عزاداری برای امام حسین (ع) مبارزه با ظلم و فساد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم عزاداری روز یازدهم محرم در دادگستری شهرستان بهشهر با بیان اینکه آقا اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ‌مصلح جهان است، اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین (ع) به فرموده خودشان فسادستیزی و اصلاح امور است، قطعا در جامعه مفاسدی وجود داشت که حضرت برای زدودن آنها و جایگزین کردن صلاح قیام کردند.

وی با اشاره به مصادیقی از فساد، افزود: بی‌عدالتی، ظلم و تبعیض یکی از فساد‌های بزرگ در آن روز بوده که حضرت می‌خواست با آنها مبارزه کند، ظلم و بی‌عدالتی برآمده از اراده جمعی از انسان‌ها یا یک انسان است که در آن روز مظهرش یزید و بلکه بنی امیه بوده است که تا آخرین دقایق مسلمان نشدند و با اهل بیت (ع) جنگیدند و از روی ناچاری آخرش به ظاهر مسلمان شدند.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: حال نمی‌دانیم که گاه در برخی از جوامع اینطور افراد بیشتر رشد می‌کنند این خطر توسط پیامبر اکرم (ص) پیش‌بینی شده بود، فساد و مفسد یک خطر و حوزه فسادی متشکل از آنان خطری بزرگ‌تر است، اینها انسان‌های خوبی که حاضر نیستند با آنها هم‌نوا شوند ممنوع، محدود و یا معدوم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر زود با فساد مبارزه نشود دیگر دیر و سخت می‌شود سعی کنیم که فساد سیستماتیک نشود که اگر سیستم فاسد شود بسیار خطرناک است، همچون سیستم بنی امیه که ظلم‌زا و عدالت‌ستیز شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بهترین عزاداری برای امام حسین (ع) را مبارزه با ظلم و فساد دانست و گفت: به‌خصوص در تشکیلات قضایی، عزادارای واقعی فقط حضور در مراسمات دهه اول نیست، این شرط لازم است، اما کافی نیست، اگر دستگاه قضایی بهشهر توانست با فساد، بی‌عدالتی، واگذاری‌های فاسد به بخش خصوصی در همین شهر مبارزه کند خوب است.

این مسئول یادآور شد: در سطح مملکت جرائمی اتفاق می‌افتد که آقایان مجرم برای خودشان می‌چرخند در مقابل در عزای امام حسین (ع) خودمان را می‌کشیم، اما شاهد ملاحظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی در مقابل ظالم هستیم. مردم خواهان عدالت هستند، تنها دستگاهی که ترازو نماد اوست عدلیه یا دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به فرموده امام علی (ع) گفت: ثواب عفو و عدالت با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، خدای بزرگ مظهر عفو است، اصلا ما اگر عفو را نهادینه کنیم اینهمه پرونده به‌جود نمی‌آید، گذشت کن و به خدا واگذار کن، عفو در جامعه نباید کمرنگ باشد، عفو تاج همه اخلاق‌ها و زینت انسان است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه عدالت مهمترین مصداق توسعه جامعه است، عنوان کرد: مظاهر تبعیض و بی‌عدالتی مردم را ناراضی می‌کند، مثلا در همین بحث جذب و استخدام پارتی‌بازی نباشد، بهترین وظیفه دستگاه قضایی همین مبارزه با بی‌عدالتی است، نیازی به شکایت خصوصی هم ندارید جلوی باندبازی‌ها را بگیرید نباید منتظر کسی باشید.

امام جمعه ساری با اشاره به خدمات شایسته در حوزه قضایی، اعلام کرد: طبیعت انسان این است که یک بدی در میان خوبی‌های زیاد دیده می‌شود، ظلم کمش هم زیاد است، انقلاب ما براساس شعار عدالت و حکومت عدل علی (ع) است.

وی با اشاره به روایتگری عاشورا و اسرای کربلا توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)، اعلام کرد: امروز طبق بشارت حضرت زینب به امام سجاد (ع) در قالب دلداری، در بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نقطه در داخل ایران بیش از ۴۵ کشور دنیا برنامه شیرخوارگان و ۴۰۰ نقطه کشور همایش احلی من العسل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها