رئیس دانشگاه بین المللی قزوین خبر داد؛

تولید ۱۸ محصول تحریم‌شکن در دانشگاه بین‌المللی قزوین

«قاسم زاده» از تولید و رونمایی از ۱۸ محصول دانش‌بنیان و تحریم‌شکن در این دانشگاه بین‌المللی طی دوره دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸ - 18July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «سیدعلی قاسم‌زاده» رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین دانشگاه و دانشگاه مادر استان محسوب می‌شود که با حدود ۸ هزار نفر دانشجو در هفت‌دانشکده، دو پژوهشکده، پردیس علم و فناوری و دارا بودن به‌روزترین، قدیمی‌ترین و معتبرترین مرکز آموزش زبان فارسی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به تخصیص حدود ۱۲۰ میلیارد اعتبار برای دانشگاه از محل مصوبات سفر شهید سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سابق به استان قزوین، افزود: البته به سبب همراهی و همکاری نکردن استاندار قزوین بیش از دو سوم این بودجه یعنی حدود ۸۰ میلیارد تومان آن محقق نشد.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین اضافه کرد: احیای پروژه ملی چشمه نور، رودترون و افزایش بودجه آن، تشکیل بنیاد حامیان دانشگاه با هدف رفع نیازهای زیرساختی و جذب حمایت‌های مالی خیران و تشکیل نخستین مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی-اسلامی از مهمترین دستاوردهای مدیریت دانشگاه در دوره جاری بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: اخذ کرسی یونسکو در موضوع آینده‌پژوهی محیط زیست، تأسیس پژوهشکده فناوری‌های نو، افزایش تنوع ملیت‌های دانشجویان بین‌الملل از ۹ به ۲۵ ملیت، کسب رتبه سوم دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع و رتبه نهم در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز از دیگر دستاوردهای این حوزه به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: در این دوره شاهد فزایش تعداد جذب دانشجویان بین‌الملل و زبان آموزان مرکز زبان فارسی از ۱۷۰ نفر در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹۰۰ نفر در سال تحصیلی اخیر بودیم و همچنین ۲۴۷ بورسیه تحصیلی به دانشجویان ۲۴ کشور به‌خصوص از کشورهای منطقه، حوزه آفریقا و حوزه‌های تمدنی اعطا کردیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) همچنین از رونمایی از ۱۸ محصول دانش‌بنیان و تحریم‌شکن خبر داد و گفت: ساخت خودروی تمام الکتریکی «سیمرغ» توسط دانشجویان، رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب‌دهنده الکترونی 8-CELV، ایجاد شورای امور بانوان و اندیشکده مطالعات زن و خانواده و افزایش ۴۵ درصدی بودجه دانشگاه از دیگر رهاوردهای دانشگاه در ۳ سال اخیر بوده است.

قاسم‌زاده به افتتاح دفتر اندیشکده حکمرانی استان قزوین و نخستین مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور (حمپا) اشاره کرد و افزود: بازطراحی و افتتاح تالار قزوین‌شناسی برای نخستین‌بار، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی قزوین‌پژوهی و احداث ساختمان شماره ۲ دانشکده فنی و مهندسی دو سال پیش‌تر از زمان مقرر از طرح‌های عمرانی اجراشده در دوره دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح تالار افتخارات و مشاهیر، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده علوم‌پایه، زمین چمن مصنوعی دختران، بازارچه دختران و اتاق استودیو، اتصال دانشگاه به پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور و تأسیس مرکز قزوین‌شناسی از دیگر اقدامات تحول‌آفرین در جهت رشد فیزیکی و نرم‌افزاری دانشگاه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار