«معرفی کتاب»

«مروارید ها»

کتاب «مروارید ها» مجموعه داستان و خاطرات از رزمندگان دفاع مقدس که به نویسندگی «توران قربانی صادق» در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۷۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴ - 18July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل؛ کتاب «مروارید ها» مجموعه داستان و خاطره دفاع مقدس که به نویسندگی «توران قربانی صادق» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

این کتاب مجموعه‌ای خواندنی از داستان‌ها و خاطراتی است که از زندگی شهدا و رزمندگان الهام گرفته شده است. نویسنده تلاش کرده تا با ایجاد فضایی صمیمی و بی‌آلایش آن چه را که در زندگی شخصی خویش تجربه کرده با زبان داستان به خواننده منتقل نماید. در داستان‌ها با شخصیت‌هایی مواجه هستیم که نمونه‌های آن را در کوچه، محله و خیابان شهرمان بسیار دیده‌ایم.

در بخشی از کتاب آمده است:
دل خوشی از هیچ کرد کومله‌ای نداشتم. مخصوصا که شنیده بودم در زمان جنگ زن هایشان سر سربازهایمان را در مرز‌ها میبریدند؛ یا اگر دل رحم‌تر بودند گلوله‌ای درست به شقیقه اش می‌زدند؛ چه برسد به مردهایشان که برای یک لنگه گوش بریده بچه‌های گروگان گرفته مردم، میلیون‌ها تومان از خانواده‌های قربانی هایشان می‌گرفتند و گوش را تحویلشان می‌دادند که به جای جنازه عزیزشان خاکش کنند.
چهاردهم خرداد سال شصت و هشت بود که برای خرید مایحتاج نیرو‌های مستقر در پادگان که در پانزده کیلومتری شهر قرار داشت؛ همراه مسئیول خرید آقای بابایی با ماشین بنز نهصد و یازده به میدان بار کرمانشاه رفتم.
با این که اول صبح بود ولی محوطه میدان جای سوزن انداختن نبود. جنگ تازه تمام شده بود و شهر‌های جنگ زده جان تازه‌ای گرفته بودند. اما خبر فعالیت‌های کرد‌های کومله و دموکرات در مرز‌ها هنوز ادامه داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار