مروری کوتاه به زندگینامه شهید «اسماعیل بپایی»

اسماعیل بپایی سال 1343 در شهرستان سلماس به دنیا آمد و سال 1369در منطقه میدانلار كردستان سلماس به كمین حزب منحله دمكرات افتاد و به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ - 18July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهید «اسماعیل بپایی» سال ۱۳۴۳ در یک خانواده متوسط و مؤمن و متدین و پایبند به مسائل مذهبی در شهرستان سلماس دیده به دنیا آمد و پس از سپری کرد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را یکی پس از دیگری با موفقیت به پایان رساند. برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه، هنرستان فنی شهید پناهی را برگزید و در اکثر کلاس‌ها از دانش آموزان ممتاز بود.

شهید علاقه زیادی به مراسمات دینی و عاشورا و تاسوعای حسینی داشت و در هنرستان یکی از اعضای فعال انجمن اسلامی بود و در اوجگیری انقلاب اسلامی به همراه خانواده‌اش و مردم حزب الله نقش به سزایی داشت، برای انجام فرایض دینی بسیار کوشا و جدی بود.

کلاس چهارم دبیرستان را می‌گذراند که در بسیج ثبت نام نمود و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی نظام برای دفاع از وطن اسلامی عازم جبهه‌ها گردید. شهید معتقد به ولایت فقیه و دوستدار و عاشق امام راحل (ره) بود و به فرامین وی گوشِ جان می‌سپرد. پس از یک سال همکاری با بسیج به عضویت رسمی سپاه درآمد و برای ادای تکلیف و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از مرز‌های میهن اسلامی عازم جبهه‌های نبرد گردید. به هنگام اعزام به جبهه شادی و سرور خاصی وجود او را در بر می‌گرفت و لبخند رضایت و شادی بر لبانش نقش می‌بست.

شهید بپایی نه تنها در جبهه‌ها و در بین دوستان و آشنایان محبوبیت خاصی داشت، بلکه نام او در لشکر عاشورا پیچیده بود. بیشتر اوقات سعی می‌کرد پیشانی بندی بر سر داشته باشد. 

به طور کلی وی عاشق جبهه بود و می‌گفت ما به جبهه نیاز داریم تا خودسازی کنیم و جبهه به ما نیازی ندارد. شهید فردی فروتن و تلاشگر و ایثارگر بود و با جذابیت خاصی که داشت دوستانش را تحت تأثیر قرار می‌داد.

شهید در مناطق کردستان سلماس نیز فعالیت چشمگیری داشت و در اکثر پایگاه‌های مرزی بین ایران و ترکیه هر چند وقت یک بار مدتی به پاسداری و مبارزه با اشرار می‌پرداخت. سرانجام شهید بزرگوار پس از ۸ سال مبارزه بی امان با دشمنان اسلام و ایران در منطقه میدانلار کردستان سلماس به کمین حزب منحله دمکرات افتاد و پس از دفاع جانانه در تاریخ ۱۳۶۹/۴/۲۸ به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار