اوج‌گیری اختلافات میان نتانیاهو و ارتش «اسرائیل»

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز جنگ غزه و ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، شاهد افزایش اختلافات میان نخست‌وزیر این رژیم با فرماندهان امنیتی «اسرائیل» هستیم.
کد خبر: ۶۷۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 19July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که جنگ غزه وارد دویست و هشتاد هفتمین روز خود شده است، شاهد فرو رفتن ارتش این رژیم در باتلاق این جنگ هستیم؛ جنگی که رژیم صهیونیستی هیچ دستاورد و نتیجه مثبتی را از آن به دست نیاورده و حاصل آن بروز و افزایش شدید اختلافات میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و فرماندهان ارتش «اسرائیل» بوده است.

اوج‌گیری اختلافات میان نتانیاهو و ارتش «اسرائیل»

در واقع باید گفت عملیات موفقیت آمیز و غافلگیرکننده «طوفان‌الاقصی» آنچنان ضربه کاری و جبران ناپذیری به رژیم صهیونیستی وارد کرده است که تحمیل بیش از ۹ ماه جنگ غزه به مردم مظلوم و بی‌گناه این باریکه و کشتار و قتل‌عام آنها نتوانسته اندکی از بار سنگین این شکست و ناکامی را کاهش بدهد.

از طرف دیگر شکست امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» از آنچنان پیامد‌های امنیتی و سیاسی گسترده و غیرقابل کنترلی برخودار است که شاهد فرو رفتن کامل این رژیم اشغالگر و نامشروع در بحران‌های متعدد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستیم.

ضمن اینکه یکی از بحران‌هایی که از روز نخست وقوع عملیات «طوفان‌الاقصی» رژیم صهیونیستی را در خود فرو برده است اختلافات بسیار جدی میان نتانیاهو و کابینه او با فرماندهان ارتش است. میزان این اختلافات و تعارضات تا حدی است که دو طرف در طول ۹ ماه اخیر همواره یکدیگر را به عنوان مقصر اصلی در شکست امنیتی و اطلاعاتی عملیات بزرگ مقاومت فلسطین معرفی می‌کنند.

این در حالی است که هرچه قدر شاهد طولانی‌تر شدن جنگ غزه باشیم باید انتظار گسترده‌تر شدن اختلافات موجود میان سران و مقامات رژیم صهیونیستی با ارتش «اسرائیل» را هم داشته باشیم. ضمن اینکه این تعارضات و اختلافات تا آنجایی بزرگ و عمیق شده شاهد افزایش شدید جنگ لفظی میان نتانیاهو و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی نیز هستیم.

موضوع مهم دیگر اینکه ناکامی رژیم صهیونیستی در مدیریت جنگ غزه و شکست مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا موجب شده تا از یک طرف فرماندهان ارتش نتانیاهو را عامل اصلی شکست تمامی این مذاکرات صلح بدانند و از طرف دیگر نیز این نتانیاهو است که ارتش «اسرائیل» و عملکرد آن را موجب شکست مذاکرات آتش‌بس معرفی می‌کند.

اما نقطه عطف اختلافات میان نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی به اظهارنظر عجیب و البته قابل تامل همسر نتانیاهو برمی‌گردد؛ جایی که همسر نتانیاهو مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی درباره احتمال کودتا توسط فرماندهان ارتش علیه نتانیاهو مطرح کرده است.

البته وضعیت و شرایط موجود در درون رژیم صهیونیستی در حالی است شاهد اوج‌گیری شدید اختلافات مابین نتانیاهو و گالانت پیرامون توافق آتش‌بس با گروه مقاومت اسلامی حماس هستیم. این در حالی است که عمده اختلافات میان آنها بر سر تبادل اسرا و توقف جنگ غزه است و این اختلافات تا آنجایی بالاگرفته که نتانیاهو مانع از برگزاری جلسات میان گالانت با «موساد» و «شاباک» شده است.

حال موضوع بسیار جالب و سوال برانگیز اینجاست که شخص نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سختی در تلاش است تا آنجایی که امکان دارد مسئولیت شکست و ناکامی بزرگ امنیتی و اطلاعاتی در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» را از خود و دولت خودش دور کند. در این راستا اخبار و اطلاعات منتشر شده حالکی از این است که او در حال از بین بردن اسناد و مدارک مرتبط با این عملیات بزرگ و غافلگیرکننده حماس است تا مبادا در آینده از این اسناد علیه او بهره‌برداری شود.

در پایان باید گفت این اقدامات نتانیاهو در از بین بردن اسناد و مدارک مرتبط با عملیات «طوفان‌الاقصی» در کنار شکست و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه وضعیت بسیار پیچیده و بغرنجی را در داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی به خصوص در تل‌آویو ایجاد کرده است که با توجه به وضعیت و شرایط فعلی به نظر غیرقابل حل است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها