مرور سینمای مقاومت جهان در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

هم‌زمان با برپایی نمایشگاه «نقشی بر سنگ»؛ منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی با موضوع فلسطین در موزه هنرهای معاصر تهران، فیلم «فرحه» که راوی مظلومیت مردم فلسطین است، در سینماتک این مرکز مهم هنری به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۶۷۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ - 19July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، هم‌زمان با برپایی نمایشگاه «نقشی بر سنگ»؛ منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی با موضوع فلسطین، برنامه دوره جدید سینماتک با نمایش فیلم «فرحه»، محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی «دارین جی سالام» آغاز می‌شود.

مرور سینمای مقاومت جهان در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

«فرحه» اثری تاریخی است که تجربه بلوغ یک دختر فلسطینی به نام فرحه را در زمان آوارگی فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان در سال ۱۹۴۸ روایت می‌کند و بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده که سختی‌های زندگی او را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم اولین‌ بار در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد که با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه و پخش آن در نتفلیکس در ۱ دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شد.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم می‌توانند روز یکشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۵ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند.

ورود برای عموم آزاد و تماشای این فیلم، رایگان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها