امام جمعه کرمان:

حفظ منافع کشور نیاز به وحدت ملی دارد

حجت‌الاسلام «علیدادی‌سلیمانی» گفت:حفظ منافع کشور نیاز به وحدت ملی دارد و امنیت ملی و اقتدار ملی مهم است و این امر زمانی تحقق می‌‌یابد که چه کسانی رأی دادند و چه کسانی که رأی ندادند، همه دست به دست هم داده و در کنار هم کشور را پیش ببرند.
کد خبر: ۶۷۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 19July 2024

حفظ منافع کشور نیاز به وحدت ملی دارد


نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: بی‌حرمتی و قداست‌شکنی‌ها را آرام آرام به جایی رساندند که علنی در جامعه اسلامی یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و خاک‌ریز‌های قداست‌ها شکست و جامعه اسلامی هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌داد و به وصی پیامبر به صراحت جسارت می‌شد تا به جنگ با امام جامعه منجر شد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اگر عزاداری می‌کنیم و محرم و صفر را به بهترین وجه ممکن برگزار می‌کنیم، اربعین میلیون‌ها نفر خود را با پای پیاده به قبر نورانی امام حسین علیه‌السلام می‌رسانند، برای این است که راه حسین علیه‌السلام، راه روشن شهادت و ایثار و جهاد حسین علیه‌السلام در کربلا که پیام‌رسان آن زینب سلام‌الله علیها و دیگر اسرا هستند، پا برجا بماند و کسانی اشتباه تاریخ را تکرار نکنند و عاشورا را دوباره رقم نزنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: زمانی عزاداران حسین علیه‌السلام موفق خواهند شد که با بصیرت کامل در عزای حسین علیه‌السلام حضور داشته و این پرچم‌ها را با بصیرت بالا ببرند؛ اینکه برخی می‌گویند که راه حسین علیه‌السلام اصلاً سیاسی نیست، همان اشتباه محاسباتی است که بستر را برای حاکمیت یزیدیان فراهم کند؛ راه امام حسین علیه‌السلام ظلم‌ستیزی است و به‌همین دلیل در دوران رضاخان و طاغوت روضه بر سیدالشهدا علیه‌السلام را ممنوع کردند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم پس از سفارش به تقوای الهی، از هیئت‌های مذهبی و توده‌های مردم برای کمک در گرمی بخشیدن به عزاداری‌های حسین(ع) و یاران باوفایش و از روحانیون برای تبیین نهضت حسینی وظیفه الهی خور را به‌خوبی انجام دادند و از مداحان که به گرمی این جریان تجلیل از کربلا و غم و ماتم حاکم بر جامعه کمک کردند، تقدیر کرد‌.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: در دنیای امروز شاهد نمایش مضحک و ساختی ترور نافرجام ترامپ هستیم هم برای اینکه برد داخلی برای آمریکایی‌ها داشته باشد و او را محبوب کند و هم تنور انتخابات آن‌جا که سرد هست گرم شود و هم بُرد خارجی داشته برای اینکه ذهن‌ها را متوجه آن کرده و مردم از قتل‌عامی که در غزه به وسیله رژیم جعلی اتفاق می‌افتد، ذهنشان منصرف شود، اما اینقدر این نمایش ساختگی بود که هم در داخل و هم خارج آمریکا متوجه آن شدند.

وی بیان کرد: دوران رقابت انتخاباتی تمام شد و دوران پس از انتخابات متناسب با آن‌چه نظام جمهوری اسلامی، خون شهدا، ارزش‌های اسلامی و دفاع از حریم انقلاب اسلامی از ما می‌خواهد با سه مسئله مهم مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مسئله اول انسجام ملی است، کشور نیاز به وحدت و انسجام دارد، در سایه ارزش‌های دینی تحت فرمان رهبری معظم انقلاب باید همدلی، هماهنگی و همراهی قوای سه‌گانه، نهادهای موثر در کشور و مراکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی همه در کنار هم قرار گرفته و قدرت جمهوری اسلامی را هر روز بیش‌تر از پیش کنند، تا هم دشمنان را مایوس هم برای دوستان که امیدوار می‌شوند، به نمایش گذارند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ منافع کشور نیاز به وحدت ملی دارد و امنیت ملی و اقتدار ملی مهم است و این امر زمانی تحقق می‌‌یابد که چه کسانی رأی دادند و چه کسانی که رأی ندادند، همه دست به دست هم داده و در کنار هم کشور را پیش ببرند.

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد: مسئله دوم کشور ما کشوری ارزشی است و محور این انسجام ارزش‌هاست، ارزش‌های الهی، ارزش‌های انسانی و ارزش‌های انقلابی همه باید در کنار هم دیده شود و بر همین مبنا منسب‌ها را به افراد واگذار کرده، بر همین مبنای حفظ ارزش‌ها عمل و بر هیمن مبنا هم را یاری کرده و دولت و مردم در کنار قوای دیگر به حفظ ارزش‌ها بپردازند و دشمن را ناکام گذارند؛ وقتی ارزش‌ها حفظ شود، راه نفوذ دشمن بسته می‌شود.

وی بیان کرد: مسئله سوم، عبارت از این است که باید مومن به راهم امام و راه رهبری نظام و تحت فرمان رهبر عظیم‌الشان انقلاب قرار بگیریم و محور انسجام ملی و دفاع از ارزش‌های دینی را تبعیت از دستورات رهبری قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی گفت: آرایش و شکل‌گیری دولت جدید در این سه محور معنای حقیقی خود را پیدا کرده و به‌فضل خدا با توجه به این سه مسئله مهم که سه ضلع اصلی نظام جمهوری اسلامی است، هم توجه به مردم و خواسته‌های آن‌ها و هم حفظ ارزش‌های الهی برای کشوری که الگو هست برای تمام آزادی‌خواهان و مستضعفان جهان و هم تبعیت از رهبری و در کنار هم قرار گرفتن برای ساختن کشور، رسیدگی به اقتصاد کشور و اختلافات را به صحنه اجرایی کشور نکشانیم و به فضل خدا با قدرت بتوانیم کار را به جایی برسانیم که استکبار جهانی که دشمن قسم خورده ما هست را به زانو در بیاوریم.

امام جمعه کرمان در پایان خاطرنشان کرد: هر روز بر غزه نمی‌گذر الا اینکه افرادی بی‌گناه کشته می‌شوند، رژیم جعلی صهیونیستی که شکست خورده در این جنگ طولانی و خانمان‌سوز هر روز دنبال در اختیار گرفتن زمان برای جبران شکست خود است و هیچ دست‌آوردی تاکنون به جز نسل‌کشی مردم بی‌گناه نداشته و این نسل‌کشی او را به فروپاشی نزدیک‌تر می‌کند.انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها