خطیب نمازجمعه زاهدان:

نام ویاد ابا عبدا... الحسین (ع) مایه حیات اسلام است

خطیب نمازجمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: عزاداری در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یاران شهیدش به نوعی شرکت در حماسه آنها و مایه حیات اسلام است.
کد خبر: ۶۷۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲ - 19July 2024

نام ویاد ابا عبدا... الحسین (ع) مایه حیات اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «آیت‌الله محامی» خطیب نمازجمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت عزاداری‌ها و زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) گفت: زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع)، شهدای کربلا و برگزاری عزاداری‌ها به نوعی شرکت در حماسه آنها و مایه حیات اسلام است و برای همین است که امام خمینی (ره) فرمودند: "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته"است.

آیت‌الله محامی افزود: شیعه و سنی و نه تنها مسلمانان بلکه کسانی که از ادیان دیگر هستند، محبتشان را به امام حسین (ع) ابراز می‌کنند.

وی گفت: عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در برابر یزیدیان زمان صف می‌کشد و در جبهه اسلام می‌ماند و هر کس به هر نحو که می‌تواند باید از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند.

آیت‌الله محامی ادامه داد:در جای جای کشور‌های اسلامی ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به گوش می‌رسد و حتی در کشور‌های غیر اسلامی  همانند حرکت دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشور‌های غربی.
نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان وبلوچستان ضمن قدردانی از دست‌اندکاران برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول محرم و نیز تامین کنندگان امنیت این مراسمات عنوان کرد: از صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان هم که مراسمات عزاداری را به خوبی تحت پوشش قرار داد تقدیر و تشکر داریم.

آیت ا... محامی همچنین در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر نکاتی از جمله مسئولیت خطیر نمایندگان مجلس در موقعیت حساس کنونی، انجام کار تشکیلاتی متحد و منسجم، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، اولویت‌بندی مسائل و مشکلات استان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها