مطالبه‌ای که همچنان بر زمین مانده

چرا طرح صدور پروانه ایمنی ساختمان‌ها در برابر سرقت اجرا نمی‌شود؟

اجرای طرح صدور پروانه ساخت پلیس ایمنی ساختمان‌ها در برابر سارقین یکی از مطالبات پلیس از شهرداری‌ها است که پس از سال‌ها همچنان بر زمین مانده است.
کد خبر: ۶۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ - 20July 2024

گروه جامعه دفاع‌پرس: شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام برگشتن از یک مسافرت دلچسب، وارد منزل شوید و ببیند تمام وسایل شما به سرقت رفته است؛ در چنین مواردی نمی‌توان گفت صد درصد سارق مقصر است و باید بپذیریم گاهی این اتفاقات به خاطر سهل‌انگاری خودمان یا عدم جدی نگرفتن نگات ایمنی پیش می‌آید.

مطالبه‌ای که همچنان بر زمین مانده/ پلیس به‌دنبال ایمنی ساختمان‌ها است

البته که باید به این هم اشاره داشت طبق آماری که گزارش شده، تعداد زیادی از سرقت‌ها در طول روز و زمانی رخ می‌دهد که افراد سرکارهستند. با گرانی این روز‌ها، کمترین وظیفه ما این است که از اموال و وسایل خودمان محافظت کنیم و امنیت آنها را جدی بگیریم.

یکی از نکاتی که باید جدی بگیریم و بیاموزیم روش‌های محافظت از منزل است و باید بتوانیم راه‌های پیشگیری از سرقت منازل را اجرا کنیم؛ ناامن بودن راه‌های ورودی ساختمان، خالی گذاشتن خانه برای چندین روز و نسپردن آن به افراد مطمئن، اطلاع پیدا کردن افراد غریبه از برنامه‌ی سفر شما، تعویض نکردن قفل‌ها برای منزل جدید که مستقر شده‌اید، راه دادن اشخاص نامطمئن و مشکوک به محوطه ساختمان، فراهم نکردن سیستم‌های ضدسرقت مثل دوربین مداربسته، دزدگیر و ردیاب، نداشتن حفاظ برای دورتا دور منزل و نگهداری اموال با ارزش در خانه از جمله مواردی است که ممکن راه را برای حضور سارقین باز می‌کند.

فرماندهی کل انتظامی کشور و قوه قضائیه در اقدامی مشترک و پس از بررسی‌های مختلف در کمیسیون مقابله با سرقت، طرح کنترل سارقین سابقه‌دار با استفاده از پابند‌های الکترونیک را تصویب و اجرا کرد؛ بر اساس گفته پلیس با اجرای این طرح شاهد کاهش ۲۰ درصدی سرقت بوده‌ایم.

اما طرح دیگری که پلیس بر آن تاکید داشته و همچنان بر زمین مانده است صدور پروانه ساخت پس از بررسی مسائل ایمنی و پیشگیری از سرقت توسط شهرداری‌ها است که علی‌رغم اینکه این طرح سال‌ها تصویب شده اما همچنان اجرا نشده است.

طرح ایمنی ساختمان‌ها در برابر سرقت همچنان اجرایی نمی‌شود

سردار «علی ولیپور گودرزی» رئیس پلیس آگاهی فاتب در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، اظهار داشت: طرح ایمنی ساختمان‌ها جهت پیشگیری از سرقت در کمیسیون مبارزه با سرقت استانداری مطرح و مصوب شده و شهرداری ملزم به اجرای این طرح است.

رئیس پلیس آگاهی فاتب افزود: متاسفانه همچنان پیشرفتی در اجرای این طرح شاهد نیستیم ولی ما مطالبه‌گری و پیگیری می‌کنیم تا این طرح ان‌شاالله اجرایی شود.

وی تعداد زیادی از خانه قدیمی هستند که باید مسائل ایمنی در آنها ایجاد شود و تمامی ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در بحث پیشگیری از سرقت مسئولیت دارند باید وظایف خودشان را به نحو احسنت انجام دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها