وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مشکلی برای تأمین سرم و دارو برای اربعین نداریم

«عین اللهی» گفت: به لحاظ تامین سرم وضعیت خیلی خوبی داریم و میزان ذخایر کافی برای اربعین هم در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۷۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ - 20July 2024

مشکلی برای تأمین سرم و دارو برای اربعین نداریمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمانی و آموزش پزشکی امروز (۳۰ تیرماه) در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله در مرز خسروی در بیان مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت برای اربعین امسال در نقاط صفر مرزی کشور، اظهار داشت: سال‌به‌سال به جمعیت زوار اربعین اضافه می‌شود و از آنجا روزهای گرم سال را در پیش داریم، لازم است سلامت مردم را تأمین کنند.

وی با اشاره به ارتقا حوزه سلامت اربعین در سه سال دولت مردمی شهید رئیسی، گفت: طی سال ۱۴۰۱، مرکز درمانی، بهداشتی فوریت‌های پزشکی در شلمچه به بهره‌برداری رسید و سال گذشته در مهران این افتتاح را داشتیم و امسال هم باتوجه‌به استقبال خوب زائران از مرز خسروی و نیاز این مرز، مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله در این مرز افتتاح شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله در مرز خسروی در اواخر سال ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی شد، افزود: طی ۶ ماه فاز اول آن در سال گذشته افتتاح و امسال هم طی چهار ماه، فاز دوم آن به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به سابقه دیرینه مرز خسروی در استقبال از زائران به عتبات‌عالیات، پیش‌بینی تردد زوار در اربعین امسال در این مرز را ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: در این گرمای شدید مرز، باید امکانات وسیعی را برای زوار در نظر گرفت.
 
عین‌اللهی با اشاره به امکانات مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله در مرز خسروی، خاطرنشان کرد: این مرکز در ۲ هزار متر بنا دارای که علاوه بر امکانات درمان برای بیماران گرمازده، امکانات آزمایشگاهی، عکس‌برداری، زایمان را دار است.
 
وی خاطرنشان کرد: این مرکز در واقع بیمارستان کوچکی در مرز خسروی است که در ایام اربعین امکان ویزیت بیش از یک هزار نفر را خواهد داشت و علاوه‌برآن از نظر بهداشتی هم بر کارکنان حوزه بهداشت بر پایانه مرزی خسروی به لحاظ بیماری‌ها، موکب‌ها، سلامت تغذیه و... نظارت خواهند کرد.
 
وی به حضور داوطلبانه پزشک، متخصصین و کارکنان حوزه سلامت در ایام اربعین در این مرکز اشاره و بیان کرد: در طبقه دوم مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله در مرز خسروی امکانات خوبی برای استقرار کارکنان‌ حوزه بهداشت (نزدیک به ۱۰۰ نفر) در نظر گرفته شده است.
 
 
وی با تقدیر از کار جهادی در ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله در مرز خسروی، دررابطه‌با داروهای موردنیاز و سرم برای زائران اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: پیش‌بینی خیلی خوبی در این راستا داریم، در شروع دولت سیزدهم یکی از مشکلات کمبود سرم بود که با فعال‌شدن تولیدات در جاهای مختلف به‌خصوص در ثامن مشهد مقدس، الان از نظر سرم وضعیت خیلی خوبی داریم و میزان ذخایر کافی برای اربعین هم در نظر گرفته شده است.
 
وزیر بهداشت اشاره به تحول خدمات شهید رئیسی در حوزه سلامت داشت و گفت: طی سه سال خدمت شهید جمهور در حوزه بیمارستانی تا به امروز ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده که باتوجه‌به ۱۵۰ هزار تخت موجود در کشور حدود ۱۳ درصد به تخت‌های موجود اضافه شده است.
 
وی با اشاره به برنامه افتتاح ماهانه یک هزار تخت در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: تا پایان این دولت که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مردادماه ۱۴۰۴ می‌شود، هشت هزار تخت دیگر افتتاح خواهد شد که پیشرفت تعدادی از آن‌ها هم‌اکنون بالای ۹۰ درصد است.
 
عین‌اللهی در حوزه بهداشت در طی سه سال خدمت شهید رئیسی به افتتاح ۳ هزار و ۱۰۰ خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت اشاره و بیان کرد: تا پایان دولت سیزدهم به ۴ هزار و ۴۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت افزایش خواهد یافت.
 
وی در بیان افتخارات اتفاق افتاده در بحث بیمه در دولت سیزدهم، به بیمه رایگان پنج دهک کم‌درآمد کشور اشاره کرد و افزود: کودکان زیر ۷ سال در این دولت به‌صورت رایگان درمان می‌شوند و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که نزدیک به ۳۰ میلیون نفر می‌شوند هم خدمات رایگان بیمه دریافت می‌کنند.
 
«محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه نیز با تشکر از کار جهادی مجموعه حوزه بهداشت و درمان در ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله در مرز خسروی، اظهار کرد: این مرکز با امکانات بسیار خوبی آماده پذیرایی از زوار اربعین است. 
 
وی در بیان دیگر نقاط قوت این مرکز به ارائه خدمت در زمان غیر از اربعین اشاره و اظهار کرد: باتوجه‌به حجم بسیار بالای تردد کامیون‌های ترانزیتی و حمل‌ونقل کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی امکان خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگان در طول سال را دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها