نگاهی به زندگی شهید سردار «اسد فلاح»

«اسد فلاح» متولد دوم فروردین ۱۳۴۱ در شهرستان پارس آباد از توابع استان اردبیل است و بیستم خرداد ۱۳۶۱ در منطقه‌ام‌الرصاص به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ - 20July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «اسد فلاحى» فرزند آدى شیرین فلاحى دوم فروردین ۱۳۴۱ در روستاى گلگیل پارس‏ آباد، در خانواده ‏اى متوسط به دنیا آمد.

دوران کودکی او بی هیچ تغییر عمده‌ای طی شد تا این اینکه به سن مدرسه رسید روستایشان مدرسه نداشت و پدرش مجبور شد را در مدرسه ابتدایی روستای "آل لیله" که با روستای آنها ۷-۸ کیلومتر فاصله داشت، ثبت نام کرد و اسد مجبور بود برای ادامه تحصیل در گرما و سرما، این راه ناهموار را بپیماید.

خانواده آنها اواخر دوره ابتدایی اسد به پارس‌آباد نقل مکان کردند و باقی ماندة دوران ابتدایی را در مدرسة ابتدایی بوعلی به پایان رساند و دوره راهنمایی در خیابان ابوطالب، کوچه‌ای که امروزه به نام شهید فلاح خوانده می‌شود ادامه داد

وقتی وارد مقطع دبیرستان شد دورة شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی بود. دوره‌ای که شالودة زندگی اسد را که بر پایه آموزه‌های مذهبی شکل گرفته بود، رقم زده شد.

او در راه‌پیمایی‌های انقلاب حضور فعال داشت و با آن قد بلند، در صفوف اولیه از دیگران متمایز بود و آن گاه که انقلاب پیروز شد و دانشجویان مشتاق سازندگی کشور به خانه‌هایشان بر گشتند، مجلس دوستانه‌ای تشکیل دادند و به شکل‌گیری هسته ها‌ی اولیة تشکیلاتی پرداختند که امروزه جهاد سازندگی خوانده می‌شود.

هنگامی که جنگ تحمیلی شروع شد، احساس کرد که برای کشورش، حضور نظامی او ارزنده‌تر از حضور سازندگی است. زیرا کلیت کشور و انقلاب در خطر بود و اگر قرار بود کشور و انقلاب از بین بروند، سازندگی چه مفهومی‌داشت؟! از این رو اگر چه از قبل نیز فعالیت‌هایی در شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت، به تشکیلات سپاه پیوست.

رفتار‌های اسد در رابطه با بیت‌المال غیر قابل توصیف است او شاگرد مکتب علوی بود. تا آن روزی که به سن خدمت رسید، یک بار به جبهه رفته بود و بعد مصمم شدکه دوران خدمت وظیفة خود را در سپاه به سر آورد.

شایستگی نظامی و اخلاق حرفه‌ای و مقاومت و تعهد وجدانی و مذهبی او توجه فرماندهان سپاه را به خود جلب کرده بود. ه لازم بود از او در رده‌های بالای فرماندهی استفاده شود.

از این رو اسد در پادگان امام علی (ع) دورة آموزش فرماندهی عملیات نظامی را گذراند. در بخش دوم آموزش بود که به جبهه خرمشهر اعزام شد. خرمشهری که انتظار آزادی می‌کشید و عملیات این آزادسازی در پیش رو بود.

هنگامی که برای آخرین بار به جبهه می‌رفت، موضوع ازدواج خود را با برادر ارشدش مطرح کرد و به جبهه رفت. او در منطقه در مرحلة مقدماتی عملیات بیت‌المقدس جز مهاجمان منطقه اصلی حمله بود و رهبری گروه آرپی‌جی زن را بر عهده داشت. آنها خرمشهر را آزاد کردند. اما اسد بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه‌ام‌الرصاص پیکرش با تیر مستقیم تانک دشمن به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار