مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

راه‌اندازی قرارگاه شهید «آوینی» جهت هم‌افزایی فرهنگی از دستاوردهای دولت سیزدهم است

«فرخنده» با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم ریل‌گذاری‌های خوبی اتفاق افتاد و برخی از برنامه‌ها به ثمر نشست، گفت: یکی از اقدامات مؤثر این وزارتخانه در دولت سیزدهم راه‌اندازی قرارگاه شهید «آوینی» بوده که طرح‌های تحولی از جمله طرح جوانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۷۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ - 20July 2024

راه‌اندازی قرارگاه شهید «آوینی» جهت هم‌افزایی فرهنگی از دستاوردهای دولت سیزدهم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (شنبه) در در اختتامیه دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: تأمین اعتبار این دوره با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام وزارتخانه با هدف تربیت هنرمند متعهد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم ریل‌گذاری‌های خوبی اتفاق افتاد و برخی از برنامه‌ها به ثمر نشست، بیان داشت: یکی از اقدامات مؤثر این وزارتخانه در دولت سیزدهم راه‌اندازی قرارگاه شهید «آوینی» بوده که طرح‌های تحولی از جمله طرح جوانه‌ها در سه شاخه «آموزش هنر با هدف تربیت هنرمند تئاتر در بستر مساجد، طرح روا با هدف تربیت ۵۰۰ کنشگر در بخش دانش‌آموزی و تربیت ۱۰۰ فعال و کنشگر رسانه‌ای» در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سند تحول اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی توسط جمعی علمی و نخبگانی تدوین شده است، افزود: تمامی برنامه‌های فرهنگی هنری ذیل سند تحول اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سه حوزه گفتمان‌سازی، توانمندسازی و سودمندسازی انجام می‌شود.

فرخنده با بیان اینکه دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان ذیل حوزه توانمندسازی با هدف نیروسازی برگزار شده است، تبیین کرد: اعتباری که به این دوره تخصیص یافته است نوعی سرمایه‌گذاری عمیق و راهبردی بر روی نسل جوان برای آینده انقلاب و جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی یک انسان تحولی در جهان بشریت می‌توانند باشند، مطرح کرد: باید غبار از سرمایه انسانی خراسان جنوبی زدوده شود تا استعداد آن‌ها به منصه ظهور برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هنر باید هدف داشته باشد، افزود: نگاه غرب به هنر یک نگاه ابزاری و سیاسی است، آن‌ها با ابزار هنر ذهن جانعه را از انحرافی که در مسیر بشریت ایجاد کرده‌اند منحرف می‌سازند اما ما به دنبال تقویت هنر متعهد در سطح کشور و استان خراسان جنوبی هستیم.

فرخنده تأکید کرد: جوان ایرانی با استعداد و هنر خود باید امید را به جامعه تزریق کند و آینده‌ای برای هدایتگری ترسیم کند که در آن ضلالت و گمراهی نباشد و کشور را از بحران نجات دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه شبکه‌ای که امروز در حوزه تئاتر شکل گرفته است آغاز یک حرکت هدفمندِ آینده‌دار و تمدنی است، خاطرنشان کرد: حفظ و استمرار این شبکه، ارتباط با اساتید در دوره‌های تکمیلی و تولید آثار فاخر باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/             

نظر شما
پربیننده ها