مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری:

۲۳ موکب از استان در قالب اربعین به عراق اعزام می‌شوند

کیانی گفت: در سال جاری برای اولین بار توسط اداره ثبت اسناد به موکب‌ها مجوز و شناسه حقوقی داده می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ - 20July 2024

۲۳ موکب از استان در قالب اربعین به عراق اعزام می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، علی کیانی امروز _شنبه سی تیر_ در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص مجوز دهی، یک سوم موکب‌ها توانستند مجوز بگیرند، اظهار کرد: در سال جاری برای اولین بار، اداره ثبت اسناد به موکب‌ها مجوز و شناسه حقوقی داده می‌شود که تا الان ۲۴ موکب ثبت سامانه شدند.

وی با اشاره به این‌که موکب‌ها داخل ایران هیچ ارتباطی با ستاد عتبات ندارند، افزود ۲۳ موکب، از استان در قالب اربعین به عراق اعزام می‌شوند.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: هنوز مکان دقیق استقرار این موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی و نیز داخل خاک عراق مشخص نشده است. از این تعداد، سه موکب به ارائه خدمات بهداشتی درمانی می‌پردازند که سال قبل نیز فعال بوده و روزانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ زائر از خدمات آنها بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه موکب در شلمچه، چهار موکب کربلا و بقیه هم در مسیر شلمچه، نجف تا کربلا قرار داشتند و در سال جاری هم با تجمیع موکب‌های بهداشت و درمان و اسکان دهنده، برای دادن خدمات، در حدود ۱۲ نقطه مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها