وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛

اضافه شدن ۱۷ هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور در دولت شهید آیت‌الله رئیسی

«عین‌اللهی» گفت: دولت شهید آیت‌الله رئیسی در طول سه سال، تحول بسیار زیادی در حوزه سلامت ایجاد کرد؛ به‌گونه‌ای که در حوزه بیمارستانی نزدیک ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.
کد خبر: ۶۷۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹ - 20July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز (شنبه) پس از افتتاح مرکز فوریت‌های پزشکی مرز خسروی اظهار داشت: در این مرکز، خوابگاه مجهزی ساخته شده که امکان استقرار ۱۰۰ نفر از کارکنان حوزه سلامت و متخصصان را دارد.

اضافه شدن ۱۷ هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور در دولت شهید آیت‌الله رئیسی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز فوریت‌های پزشکی مرز خسروی به عنوان یک بیمارستان کوچک یاد کرد و گفت: این مرکز، دارای کلینیک‌های مختلف و نیز امکانات جانبی مانند آزمایشگاه و عکس‌برداری بوده و بسیاری از کادر درمان و متخصصان به‌صورت داوطلبانه در آن مستقر خواهند شد.‌

عین‌اللهی ادامه داد: باتوجه به نزدیکی مرز خسروی به عراق و استقبال مردم از این مرز در سال ۱۴۰۱، عملیات ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی خسروی آغاز و به‌همت اورژانس کشور با یک کار جهادی در کمتر از ۲ سال ساخته شد.

وی با یادآوری مزایای مرز خسروی و نزدیکی آن به بغداد و دیگر شهر‌های عراق، پیش‌بینی کرد که اربعین امسال نزدیک به ۲ میلیون زائر، مرز خسروی را برای تردد انتخاب کنند.

عین‌اللهی تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی مرز خسروی همچنین می‌تواند به هزار زائر اربعین به‌صورت روزانه خدمات‌رسانی داشته باشد و در خارج از زمان اربعین نیز روزانه دست‌کم به ۶۰ نفر مسافر و زائر خدمات ارائه کند.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیگر وظیفه مرکز فوریت‌های پزشکی خسروی پایش مرز از نظر ورود بیماری و نیز نظارت مستمر بر موکب‌ها و تغذیه زوار خواهد بود.

تحول حوزه سلامت در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت، گفت: دولت شهید آیت‌الله رئیسی در طول سه سال، تحول بسیار زیادی در حوزه سلامت ایجاد کرد؛ به‌گونه‌ای که در حوزه بیمارستانی نزدیک ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

عین‌اللهی افزود: بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه با ۹۰ درصد پیشرفت با کمک خیرین ساخته شده و تا پایان امسال آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به افتتاح سه هزار و ۱۰۰ پروژه بهداشتی مانند خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در کشور در طول کار دولت سیزدهم افزود: بنا بود تا پایان دولت، تعداد این مراکز را به چهار هزار و ۴۰۰ مرکز برسانیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار