دبیر کنگره شهدای غریب:

مستندات یک هزار و ۱۳۷ شهید غریب گردآوری شده است

«زمردیان» گفت: مستندات یک هزار و ۱۳۷ شهید غریب کشور گردآوری و در دسترس است.
کد خبر: ۶۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷ - 20July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «محمد جواد زمردیان»، دبیر کنگره شهدای غریب امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برکزار شد با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۳۰ شهید غریب دوران هشت سال دفاع مقدس توسط صلیب سرخ شناسایی شده است، اظهار داشت: از این تعداد اطلاعات و مستندات یک هزار و ۱۳۷ شهید گردآوری و در دسترس است.
دبیر کنگره شهدای غریب با بیان اینکه در میان یک هزار و ۸۳۰ شهید و ۷ بانوی شهید داریم، افزود: انبوهی از اطلاعاتی که وجود دارد نشان می‌دهد این شهدا غریبانه به شهادت رسید‌ه‌اند اما متاسفانه تاکنون چندان به این شهدا پرداخته نشده است. 
وی افزود: استان زنجان ۱۱ شهید غریب دارد که از این تعداد اطلاعات و مستندات ۸ شهید گردآوری و به دنبال گردآوری مستندات مابقی شهدا نیز هستیم.
زمردیان با بیان اینکه برای برگزاری اجلاسیه استانی شهدای غریب درخواست می‌شود که دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را داشته باشند، افزود:  برای شناخت شهدای غریب در هر استان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم که مردم بیش از پیش این شهدا را بشناسند.
دبیر کنگره شهدای غریب با یادآوری اینکه استان زنجان نشان داده است که در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ید طولانی دارد، بیان داشت: با این نگاه امیدوارم شاهد یک برنامه خوب برای پاسداشت مقام و منزلت شهدای غریب استان زنجان باشیم.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها