تولیت آستان قدس رضوی:

دانشجوی بسیجی باید مسلح به سلاح علم، آگاهی و بصیرت باشد

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: دانشجوی بسیجی باید مسلح به سلاح علم، آگاهی و بصیرت باشد چرا که دفاع اصولی و صیانت از مبانی انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و شبهه پراکنی‌های دشمن و جهاد تبیین با سلاح دانش، بينش، علم و معرفت ممکن است.
کد خبر: ۶۷۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷ - 21July 2024

دانشجوی بسیجی باید مسلح به سلاح علم، آگاهی و بصیرت باشدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار اعضای شورای بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ به نقل بیانات امام خمینی (ره) از سوی دانشجویان جوان اشاره و اظهار داشت: مشاهده نقل بیانات و اشاره به مبانی حضرت امام خمینی (ره) در سخنان نسل جوان بسیار شوق انگیز است چراکه ایشان با رقم زدن انقلاب اسلامی الگویی الهام بخش را برای امت اسلام و همه آزادگان در هر کجای دنیا خلق کرده است.

حجت‌الاسلام‌ مروی در ادامه نسبت به کم‌رنگ شدن نام و یاد امام خمینی (ره) در جامعه هشدار داد و تصریح کرد: متأسفانه گاهی در میان جریان انقلابی غفلت از توجه به تصویر، شعائر، بیانات، تبیین مبانی و مواضع امام راحل احساس می‌شود، بر همین اساس؛ باید مراقب بود که مبانی و حتی عکس ایشان در جامعه کمرنگ نشود؛ زیرا امام خمینی (ره) ریشه انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی امتداد امام خمینی هستند.

وی درباره اهمیت تبعیت از ولایت فقیه گفت: راه مصونیت از آسیب‌ها حرکت در خط امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، جلوتر یا عقب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای حرکت کردن، آسیب و انحراف است. خوارج اصحاب امیرالمؤمنین (ع) بودند اما مقدس‌تر از آن حضرت شدند که در نتیجه حکمیت را بر آن حضرت تحمیل کردند و سپس آن فجایع و جنایات را رقم زدند.

تولیت آستان قدس رضوی خوارج، منافقین و داعش را نتیجه دور شدن از خط ولایت و اسلام حقیقی دانست و تصریح کرد: انقلابی حقیقی حتی یک گام جلوتر یا عقب‌تر از رهبر خود حرکت نمی‌کند و گوش به فرمان و همگام با ولایت است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی اهل پرده‎پوشی و مصلحت اندیشی‌های نابجا نیستند در ادامه تأکید کرد: در فرمایشات ایشان؛ خبری از گزافه‌گویی، افراط و تفریط نیست و تک تک واژه‌هایی که به کار می‎برند حساب شده است، بنابراین در منویات، بیانات و تشخیص‌های ایشان نباید اجتهاد و تفسیر به رأی کرد و همان که فرمودند را باید اجرایی ساخت.

مروی گفت: «شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی» نمونه دانشجوی بسیجی موفق و الگو است که همراه با نیروهای خود، که عمدتا دانشجویان بسیجی بودند، دلیرانه با کمترین تسلیحات مقابل ارتش تا بن دندان مسلح بعث عراق ایستاد تا جان خود را نثار کرد؛ شهید علم الهدی بسیار فرد پر مطالعه، آگاه و عمیقی بود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجوی بسیجی باید مسلح به سلاح علم، آگاهی و بصیرت باشد؛ نسبت به اهمیت مطالعه برای معرفت‌افزایی هرچه بیشتر تأکید و تصریح کرد: دفاع اصولی و صیانت از مبانی انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و شبهه پراکنی‌های دشمن و جهاد تبیین با سلاح دانش، بينش، علم و معرفت ممکن است. جوانان بسیجی و انقلابی باید بسیار پر مطالعه و آشنا با مبانی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاریخ کشور باشند، در این صورت می‌توانند روشنگر باشند.

تولیت آستان قدس رضوی جوانان بسیجی و انقلابی را به ارتباط‌گیری با قشر خاکستری جامعه توصیه کرد و در ادامه افزود: قشر خاکستری ضد انقلاب نیست، آنان مسلمان و فرزندان همین آب و خاک هستند، لذا موظف هستیم با احترام و صمیمت با آنان ارتباط بگیریم و جذبشان کنی چراکه. این قشر از جامعه؛ هدف توطئه‌ها و دسیسه های دشمنان هستند. دشمن در فتنه‏‌ها هیچ توفیقی به دست نمی‌آورد اما برای کشور زحمت ایجاد می‎کند. برای خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمن باید با اقشار مختلف ارتباط برقرار و نسبت به توطئه‌های دشمنان روشنگری کرد.

وی به ظرفیت بی‌بدیل حرم مطهر رضوی اشاره و ابراز کرد: تنوع اقشار در حرم مطهر بسیار بالاست و زائران در این فضای قدسی آمادگی روحی بالایی برای پذیرش سخن حق دارند، لذا از این فرصت برای روشنگری و هدایت باید استفاده کرد؛ اینجا یک مرکز نورانی و الهام بخش است که هرکه به اینجا می‌آید باید درس زندگی مؤمنانه و آزادگی بیاموزد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار