شهردار منطقه ۱۰ تهران خبر داد؛

تغییر نام هفت کوچه منطقه ۱۰ تهران به نام شهدا

«اخ‌الصنایع» با بیان اینکه افتخار داریم نام هفت کوچه محلات ۱۰گانه منطقه به نام‌های شهدای گران‌قدر نامگذاری شده است، گفت: پلاک‌کوبی مزین به نام شهدا به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از سوی مدیریت شهری در سطح منطقه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ - 21July 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مهدی اخ‌الصنایع» شهردار منطقه ۱۰ تهران با اشاره به تغییر نام هفت کوچه این منطقه به نام شهدا، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های مدیریت شهری است و نام‌گذاری معابر شهری به نام شهدا، از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری محسوب می‌شود.

تغییر نام هفت کوچه منطقه ۱۰ تهران به نام شهدا

شهردار منطقه ۱۰ تهران با بیان اینکه افتخار داریم نام هفت کوچه محلات ۱۰گانه منطقه به نام‌های شهدای گران‌قدر نامگذاری شده است، افزود: پلاک‌کوبی مزین به نام شهدا به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از سوی مدیریت شهری در سطح منطقه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: تغییر نام معابر به نام شهدای والامقام به درخواست خانواده شهدا یا اهالی محله صورت می‌گیرد؛ به این ترتیب درخواست به کمیته نامگذاری شهرداری منطقه ارسال شده و پس از بررسی اولیه در منطقه و مرکز ارتباطات شهرداری تهران، اسناد و مدارک نهایی به کمیسیون نامگذاری شورای شهر ارسال می‌شود. در کمیسیون شورا هم بر اساس ضوابط آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی، مدارک برای ارائه به صحن و رأی‌گیری نهایی آماده می‌شود و پس از رأی‌گیری، مصوبه صحن برای نصب تابلو ابلاغ می‌شود.

اخ‌الصنایع تصریح کرد: با توجه به مصوبه دویست و سی و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تغییر نام تعدادی از معابر منطقه ۱۰ از جمله کوچه هاشمی واقع در خیابان قزوین به نام شهید «رضا غلامرضازاده»، کوچه شجاعی واقع در خیابان مرتضوی به نام شهید «حبیب الله کندوانی»، کوچه رضایی واقع در خیابان حسام‌الدین به نام شهید «عباس علی صیدآبادی»، کوچه لاله به نام شهید «مسعود ثقفی»، کوچه پرستو به نام شهید «امیرحسین چرتابی»، کوچه رویا به نام شهید «مهدی آیین‌پرست»، کوچه مظفری به نام شهید «صابر شاطری» با اکثریت آرای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار