کارشناس یمنی:

حمله پهپادی یمن توان بازدارندگی صهیونیست‌ها را محک زد

عابد الثور گفت: پهپادی که یمنی‌ها بوسیله آن به تل‌آویو حمله کردند، طعمه‌ای بود تا رژیم صهیونیستی توانایی بازدارندگی و پاسخگویی خود را در برابر حملات احتمالی شناسایی کند، اما در این امتحان شکست خورد.
کد خبر: ۶۷۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱ - 22July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «عابد الثور» کارشناس نظامی نیرو‌های مسلح یمن در گفت‌وگو با یونیوز در خصوص حمله ارتش اشغالگر صهیونیستی به بندر الحدیده یمن اظهار داشت: حمله رژیم صهیونیستی به مخازن سوخت از منظر نظامی چیز مهمی نیست، چون حمله به اهداف غیرنظامی بود که طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی نباید به این اماکن حمله شود و در واقع حمله به این اماکن تهدید علیه جوامع بین‌المللی به حساب می‌آید.

حمله پهپادی یمن به تل‌آویو طعمه‌ای برای صهیونیست‌ها بود

وی در خصوص پیامد‌های عملیات پهپادی یمن به تل‌آویو گفت: پهپادی که یمنی‌ها بوسیله آن به تل‌آویو حمله کردند، طعمه‌ای بود تا رژیم صهیونیستی توانایی بازدارندگی و پاسخگویی خود را در برابر حملات احتمالی شناسایی کند، اما در این امتحان شکست خورد.

کارشناس یمنی در ادامه با بیان اینکه اگر دشمن صهیونیستی قدرت بازدارندگی داشت از همان روز اول پاسخ حملات یمن را می‌داد، بیان داشت: یمن ۹ ماه است که عملیات منحصر بفردی علیه اسرائیل انجام می‌دهد و توان اقتصادی این رژیم را مورد هدف قرار می‌دهد. فاصله جغرافیایی یمن با رژیم صهیونیستی نیز بیش از ۲ هزار کیلومتر است؛ لذا دستیابی به عملیاتی از این فاصله به معنای برخورداری ارتش یمن از ظرفیت کافی برای انجام عملیات منحصر بفرد است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش است توجیه کند حمله‌ای که توسط پهپاد یافا به تل‌آویو صورت گرفته، زمانی رخ داد که آنها آماده نبودند و این توجیه غیرمنطقی و پوچ است. 

سرتیپ عابد الثور درخصوص توانایی ارتش یمن در برابر حملات دشمن صهیونیستی گفت: ارتشی که توانسته ضربات گذشته را دفع کند، پس توانایی دفع حملات بعدی را نیز دارد. حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده همانطور که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند عامل بازدارنده نیست.

وی در رابطه با پاسخ یمنی‌ها به هدف قرار گرفتن بندر الحدیده توسط صهیونیست‌ها گفت: حمله یمن به یک کشتی در بندر ایلات مناسب بود؛ بندری که بیش از ۹ ماه است به‌طور کامل از کار افتاده است و صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند که ۵۰ درصد کارکنان این بندر بیکار شده‌اند.
 
سرتیپ عابد الثور خاطرنشان کرد: حمله به ناو آمریکایی در بندر ایلات بیانگر این است که نیرو‌های مسلح یمن در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و همچنان به رصد فعالیت‌های دشمن در هر نقطه از دریای سرخ، اقیانوس هند و دریای مدیترانه ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها