یادواره ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم برگزار می‌شود

یادواره ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ - 21July 2024

یادواره ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست هماهنگی بازدید از خانواده‌های معظم شهدای جامعه اطلاعاتی استان قم عصر امروز به ریاست حجت الاسلام «سید اسماعیل حسینی مقدم» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم در سالن جلسات حضرت زینب (س) استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم طی سخنانی در این جلسه با اشاره به شهدای اطلاعات استان در دو بخش اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس و شهدای اداره کل اطلاعات اظهار داشت: نیروی اطلاعات لشکر بودن جگر شیر می‌خواست، چون هر کسی توان و ظرفیت انجام ماموریت اطلاعاتی لشکر را نداشت.

وی افزود: سربازان گمنام اطلاعات امروز سخت‌ترین شرایط را تجربه می‌کنند و مردم در سایه همین حضور هوشمندانه سربازان گمنام، با خیال آسوده به امور خود می‌پردازند.

حسینی مقدم اقتدار هر نظامی را وابسته به داشتن اطلاعات گسترده و وجود نیرو‌های اطلاعاتی دانست و تصریح کرد: سربازان گمنام به عنوان چشمان تیزبین نظام اسلامی هستند و ما به وجود آنان افتخار می‌کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم خاطرنشان کرد: شهدای جامعه اطلاعاتی کشور غریب و مظلومند و آحاد جامعه باید قدرشناس آنان و خانواده‌های معظم‌شان باشند.

وی با اشاره به ضرورت حضور مدیران دستگاه‌های استان در برنامه دیدار با خانواد‌های شهدای اطلاعات تاکید کرد: تکریم و دیدار با خانواده‌های شهیدان چراغ راهی در پیمودن راه شهداست و درس استقامت و ایثار به انسان می‌آموزد.

حسین غریب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی استان قم در آینده نزدیک، گفت: در آستانه برگزاری این یادواره با ۷۲ خانواده شهید از سوی مدیران دستگاه‌های استان دیدار و تکریم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از ۱۱۴ شهید شناخته شده جامعه اطلاعاتی استان قم، ۹۶ شهید از اطلاعات سپاه استان و لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، ۹ شهید مربوط به اداره کل اطلاعات، ۲ شهید از حفاظت ارتش، یک شهید از حفاظت فراجا و یک شهید نیز از ستاد مشترک نیرو‌های مسلح هستند.

یادآور می‌شود؛ سلسله برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه اطلاعاتی کشور، همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات، از سال گذشته در استان‌های مختلف در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار