نماینده مردم شیراز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پزشکیان عمل به شعار‌های خود را از انتخاب وزرا آغاز کند

قادری با بيان اينکه پزشکیان مکرراً گفته که مقید به چارچوب‌ها و سیاست‌های کلی نظام است، گفت: انتظار داریم شعار‌هایی که مطرح کرده‌ است قبل از هر چیزی در انتخاب وزرای پیشنهادی بروز دهد.
کد خبر: ۶۷۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱ - 22July 2024

«جعفر قادری» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم دارا بودن ملاک‌های مد نظر رهبر انقلاب برای وزرای پیشنهادی رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملاک‌هایی را برای معرفی وزرای پیشنهادی مطرح کردند که باید مد نظر رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مجلس باشد.

پزشکیان عمل به شعار‌های خود را از انتخاب وزرا آغاز کند/ سیاست‌زدگی در دولت جای خود را به کار «کارشناسی» بدهد

قادری خاطرنشان کرد: معظم له نیز پیش از انتخابات هم خطاب به نامزد‌ها مطرح کردند که توصیه می‌کنم نامزد‌ها از افرادی استفاده کنند که انقلابی باشند و خط قرمز‌های نظام را قبول داشته باشند.

وی افزود: تفاوت این دوره با دوره‌های دیگر آن است که دولت می‌خواهد چهار سال همزمان با مجلس کار کند، بنابراین، نیاز است که هر دو قوه با یکدیگر هماهنگ باشند، لازمه این هماهنگی این است که رئیس جمهور منتخب در انتخاب وزرا ملاک‌های لازم را مد نظر داشته باشد و اینگونه نیست که رئیس جمهور به دلیل اینکه منتخب مردم است قطعاً همه وزرای پیشنهادی‌اش مورد تأیید مجلس قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای پزشکیان مکرراً گفته که مقید به چارچوب‌ها و سیاست‌های کلی نظام است، از این‌رو انتظار داریم شعار‌هایی که مطرح کرده‌اند قبل از هر چیزی خود را در انتخاب وزرای پیشنهادی بروز دهد. در اینصورت مطابق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس نهایت همکاری و تعامل را با دولت خواهد داشت.

وی افزود: مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس و دولت باید وحدت داشته و از اختلافات پرهیز کنند، اگر بخواهیم این فرامین را عمل کنیم باید کسانی که در دولت روی کار می‌آیند از سیاست‌زدگی به دور باشد و کار کارشناسی را در دستور کار خود قرار دهند، حضور کارشناسان به دور از سیاست‌زدگی یکی از شعار‌های آقای پزشکیان بوده است.

قادری با بیان اینکه همچنین نباید صرفاً یک جریان سیاسی کار را در دولت به دست بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر نگرش کارشناسی در حکمرانی بخش‌های مختلف حاکم شود، قطعا راندمان کاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها