شانزدهمین رویداد ملی «کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی» در استان مرکزی

با حضور مدیران کشوری، استانی و صاحبان کسب‌وکار، شانزدهمین رویداد ملی «کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی» در استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ - 21July 2024

شانزدهمین رویداد «کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی» در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و به دنبال برگزاری همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک، شانزدهمین رویداد ملی کسب‌ و کار در کتابخانه‌های عمومی در استان مرکزی به منظور حمایت از کسب‌ و کارهای کوچک و بهره‌مندی از دانش، نظریات و ایده‌های اساتید و صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود.

این رویداد روز دوشنبه اول مرداد ماه با حضور سیدباقر میرعبداللهی؛ معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ فاطمه غنی پور، دکترای مسائل اجتماعی ایران، عضو هیئت علمی و مدرس جهاد دانشگاهی، منتور کسب و کارهای نوین و تجاری سازی فناوری و مدرس کارآفرینی؛ عسگر اکبری، دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی، پژوهشگر، عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی؛ احسان منصوری، دکترای مهندسی صنایع، عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه اراک؛ اساتید و صاحبنظران علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کسب‌ و کار، کارکنان کتابخانه‌های عمومی، صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک و سایر علاقه‌مندان در سالن جلسات شهدای مدافع حرم کتابخانه عمومی دکتر مهین حصیبی شهر اراک برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق نشانی www.skyroom.online/ch/researchpl/markazi دنبال کنند یا پخش زنده آن را از پایگاه اطلاع‌رسانی (iranpl.ir) و آپارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (aparat.com/iranpl) مشاهده کنند. همچنین در حاشیه این رویداد نمایشگاهی از صنایع دستی و هنری کسب‌ و کارهایی که مورد حمایت کتابخانه‌های عمومی هستند، برپا شده است و عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. 

گفتنی است، کتابخانه‌های عمومی استان اغلب از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشیِ مرتبط با کسب‌ و کار، برگزاری نمایشگاه معرفی و فروش محصولات تولید شده توسط کسب‌ و کارهای کوچک در کتابخانه‌ها و ایجاد ارتباط بین جویندگان کار و صاحبان ایده و کارآفرینان موفق به منظور مشاوره و راهنمایی، از کسب‌وکارها حمایت می‌کنند. 

کتابخانه‌ عمومی دکتر حصیبی اراک، کتابخانه‌ عمومی شهید زراستوند اراک، کتابخانه عمومی اشراق دلیجان، کتابخانه عمومی امام صادق(ع) شهر نیم ور،‌ کتابخانه عمومی سلمان ساوجی ساوه و کتابخانه عمومی فاضلین نراقی شهر نراق از کتابخانه‌های پیشرو در این زمینه هستند.

توجه به کسب‌وکارهای کوچک در حوزه کتابخانه‌های عمومی، پیشتر از سال ۱۴۰۰ در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مورد توجه قرار گرفت و تاکنون دو همایش بین‌المللی با عنوان کتابخانه‌های عمومی توسط این نهاد برگزار شده و ۲۰ کتابخانه در سطح کشور در زمینه انجام فعالیت‌های اثرگذار در حوزه کسب‌ و کار، انتخاب و تقدیر شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار