عمان:

حمله اسرائیل به یمن موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه‌ای می‌شود

وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد حمله نظامی اسرائیل به یمن در مسیر تلاش‌ها برای آرام‌سازی تنش‌ها و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه سنگ‌اندازی می‌کند.
کد خبر: ۶۷۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸ - 21July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه عمان حملات نظامی رژیم صهیونیستی به یمن را محکوم کرد و آن را تشدید تنشی جدید در منطقه دانست که می‌تواند بر پیچیدگی اوضاع منطقه‌ای بیفزاید و در مسیر تلاش‌ها برای آرام‌سازی تنش‌ها و پایان دادن به درگیری‌ها و تحقق صلح مطلوب به ویژه درمورد مناقشه عربی-اسرائیلی و حصول عدالت برای مردم فلسطین مانع‌تراشی کند. 

حمله اسرائیل به یمن موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه‌ای می‌شود

وزارت امور خارجه عمان از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی عمل کند و برای حفاظت از جان غیرنظامیان و تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه فوری به نوار غزه، اقدام قاطعانه انجام دهد. 

عمان در پایان بر اهمیت حل ریشه‌ای و واقعی این مناقشه و تمرکز بر ابزار گفتگو و مذاکره به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به راه‌حل‌های پایدار بر اساس قوانین بین المللی که باید برای همه طرف‌ها بدون تبعیض یا استاندارد‌های دوگانه اعمال شود، تاکید کرد.

جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم اسرائیل، عصر روز گذشته، در واکنش به حمله موفق پهپادی یمنی‌ها به تل‌آویو، مخازن سوخت در بندر الحدیده را بمباران کردند که موجب آتش‌سوزی گسترده در این منطقه و شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان یمنی شد.

نیرو‌های مسلح یمن نیز صبح امروز (یکشنبه)، اعلام کرد که «پاسخ به تجاوزات اسرائیل به کشورمان حتمی و در راه است و ان‌شاءالله بزرگ و گسترده خواهد بود».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها