بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد

رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۶۷۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶ - 21July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری می‌کند.

بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد

وی در ادامه گفت که طی هفته جاری با مردم آمریکا در این باره صحبت خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: معتقدم که به نفع حزب و دولت کنونی است که کناره‌گیری کرده و تنها بر انجام وظایفم تا پایان دوره کنونی ریاست جمهوری تمرکز کنم.

بایدن در بخشی از بیانیه خود گفت که خدمت به عنوان رئیس جمهور، افتخار بزرگ زندگی وی بوده است.

وی همچنین از کاملا هریس، معاونش به دلیل آنکه، یک شریک استثنائی بوده، قدردانی کرد.

کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که وی تا همین اواخر نیز تاکید داشت که علیرغم آنکه متحدان بیشتری از وی خواسته‌اند تا پیش از آنکه دیر شود، از نامزدی حزب دموکرات کناره‌گیری کند، او باز هم در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد ماند و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

هم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و هم نانسی پلوسی، رئیس‌ سابق مجلس نمایندگان این کشور در دیدارهای خصوصی با بایدن از او خواسته‌ بودند تا در مورد تصمیمش برای ماندن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، تجدید نظر کند.

علاوه بر این رهبران کنگره نیز عنوان کرده‌ بودند، تداوم حضور بایدن منجر به این خواهد شد که دموکرات‌ها در ماه نوامبر هم کاخ سفید و هم کنگره این کشور را از دست بدهند.

با این حال، بایدن در پاسخ به این اظهارات به صراحت عنوان کرده بود: مخاطرات زیادی پیش رو است با این حال انتخاب روشن است و همه با هم برنده خواهیم شد.

جن اومالی دیلون، رئیس کارزار انتخاباتی جو بایدن نیز به صراحت اعلام کرده بود که وی به هیچ عنوان قصد کنار رفتن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را ندارد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که «کاملا هریس» معاون کنونی بایدن بیشترین بخت را برای تبدیل شدن به نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا را دارد اما برخی از رسانه‌ها، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا را نیز به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها