استاندار همدان:

تشویقات موجود در قانون حمایت از جوانی جمعیت تقویت شود

«قاسمی‌فرزاد» گفت: تشویقات موجود در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید تقویت و مؤثرتر شود و برای ازدواج و فرزند اول نیز تشویقات بیشتری پیش‌بینی شود.
کد خبر: ۶۷۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ - 21July 2024

تشویقات موجود در قانون حمایت از جوانی جمعیت تقویت شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان در نوزدهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار داشت: باورمندی و فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه‌ی ازدواج و فرزندآوری کلید برون‌رفت از چالش‌های جمعیتی است.

وی افزود: اتاق وضعیت جمعیت شامل اطلاعات و آمار ۲۵ محور از موضوعات مرتبط با جمعیت و فرزندآوری مانند نرخ رشد جمعیت، ازدواج و باروری به تفکیک هر شهرستان‌ است.

استاندار همدان عنولن کرد: طی برآوردها اگر وضعیت فعلی ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده جمعیت کشور کاملاً سالمند خواهد شد و اگر فکر اساسی برای ازدواج، فرزندآوری و جمعیت نشود، تهدید بزرگ برای کشور ایجاد می‌شود

وی تصریح کرد: در مقابل تبلیغات سه دهه گذشته، باید ازدواج و فرزندآوری به عنوان یک حُسن در جامعه تبیین شود.

قاسمی‌فرزاد گفت: بحران سالمندی جمعیت باید برای مردم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شود تا اهتمام ویژه برای خروج از این وضعیت ایجاد گردد.

وی یادآور شد: فرمانداران، مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی از اتاق وضعیت جمعیت و فرزندآوری بازدید کنند تا از وضعيت فعلی جامعه و تهدیدات جمعیتی آینده اطلاع یابند.

استاندار همدان متذکر شد: تشویقات موجود در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید تقویت و مؤثرتر شود و برای ازدواج و فرزند اول نیز تشویقات بیشتری پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار