نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای استان البرز برگزار شد

نشست هماهنگی جهت برنامه‌ریزی و ساماندهی به امور مرتبط با کنگره ملی شهدای استان البرز در کرج برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، نشست هماهنگی جهت برنامه‌ریزی و ساماندهی به امور مرتبط با کنگره ملی شهدای استان البرز، به ریاست آیت‌الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان، «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی البرز، امیر سرتیپ دوم «اکبر نجفی» فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از مدیران کل و روسای کمیته‌های مرتبط در دفتر امام جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز در این نشست با تأکید بر جایگاه والای شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی و لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، اظهار داشت:برگزاری کنگره ملی شهدا فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر و همچنین، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است.

امام جمعه کرج در ادامه، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و جامع برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره، از تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط خواست تا با همکاری و همدلی یکدیگر، در جهت تحقق این امر مهم تلاش مضاعف نمایند.

«مجتبی عبداللهی» استاندار البرز نیز در این نشست با تأکید بر اینکه شهدا، عزت و افتخار ایران اسلامی هستند، تصریح کرد:برگزاری کنگره ملی شهدا، وظیفه‌ای ملی و دینی است که باید با تمام توان برای انجام آن تلاش کنیم.

وی از تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط خواست تا با همکاری و همدلی یکدیگر، نسبت به اجرایی شدن مصوبات این نشست و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص برگزاری کنگره ملی شهدای استان البرز اهتمام ورزند.

سردار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه شهدا مظهر فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی هستند، افزود: ما وظیفه داریم با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، راه این شهیدان والامقام را ادامه دهیم و نسل جوان را با رشادت‌ها و فداکاری‌های آنان آشنا کنیم.

وی در ادامه، آمادگی سپاه را برای همکاری و مشارکت در برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره ملی شهدای استان البرز اعلام کرد.

در این نشست همچنین، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز،  بیان داشت: شهدا با جانفشانی و فداکاری خود، از مرز و بوم کشورمان در برابر دشمن متجاوز دفاع کردند و حماسه‌ای جاودانه خلق نمودند؛ وظیفه ماست که یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم و سیره و منش آنان را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سردار اسلامی با بیان اینکه کنگره شهدا محلی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام راحل است، گفت: این کنگره‌ها باید به گونه‌ای برگزار شوند که نسل جوان با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا آشنا شده و از آنان درس ایثار و فداکاری بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال خدشه‌دار کردن باور‌ها و ارزش‌های جوانان این مرز و بوم هستند؛ برگزاری کنگره شهدا و تبیین رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمن و خنثی‌سازی نقشه‌های شوم آنان است و در ادامه روسای کمیته‌های مختلف این کنگره نیز به بیان نقطه نظرات و برنامه‌های خود پرداختند.

در پایان این نشست، مقرر شد تا جلسات بعدی ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی کنگره ملی شهدای استان البرز به طور مستمر برگزار و ضمن بررسی اقدامات انجام شده، نسبت به رفع موانع و مشکلات احتمالی نیز اقدام شود.

نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای استان البرز برگزار شد

نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای استان البرز برگزار شد

نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای استان البرز برگزار شد

نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای استان البرز برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها