رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

آخرین دستور «شهید رئیسی» برای صنعتی شدن سینما

خزاعی با بیان اینکه آخرین درخواستی که از سمت سازمان سینمایی به رئیس‌جمهور شهید ارسال شد، برای ایجاد استودیو دیجیتال بود، گفت: شهید رئیسی به سازمان برنامه و بودجه دستور داد که بودجه ایجاد استودیو دیجیتال را بدهند و این اقدام گامی مهم در جهت صنعتی شدن سینما بود.
کد خبر: ۶۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴ - 22July 2024

«محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با اشاره به دستاورد‌های این سازمان در دولت سیزدهم اظهار داشت: به‌نظرم درباره دستاورد‌های سازمان سینمایی در هر حوزه‌ای به‌صورت جداگانه می‌توان به موضوعات مختلف اشاره کرد. یکی از مهمترین این اقدامات در دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌هاست که این مسئله در تمام ایران صورت گرفته است.

آخرین دستور «شهید رئیسی» برای صنعتی شدن سینما

رئیس سازمان سینمایی، توجه جدی به شهرستان‌ها را یک رویکرد جدید و در راستای عدالت فرهنگی خواند و تصریح کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و تعداد صندلی‌ها تقریبا با یک رشد ۷۰ درصدی روبرو هستیم؛ روز اولی که در سازمان سینمایی حضور پیدا کردیم قول دادیم هزار سالن جدید افتتاح شود که تا سال ۱۴۰۴ این تعداد سالن سینما محقق خواهند شد چراکه زیرساخت آنها آماده شده است. 

وی افزود: پیگیری‌هایی که سازمان سینمایی در این دوره برای توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سالن‌ها انجام داد در تحقق این سال‌ها تاثیر داشت چرا که بسیاری از این سالن‌ها مربوط و متعلق به بخش خصوصی است؛ جلسات مکرر گذاشتیم و اشکالاتی که در استان‌ها وجود داشت را برطرف کردیم و درگیری‌های اداری با شهرداری‌ها و استانداری‌ها را برطرف کردیم که همه اینها برطرف شد. 

خزاعی اظهار داشت: خوشبختانه افراد زیادی برای افتتاح سالن‌های سینما تشویق و ترغیب شدند و بحث زیرساخت تنها یکی از دستاورد‌هایی بود که در این دوره محقق شد و ما کار‌های بزرگ دیگری را شروع کردیم؛ در موسسه سیماشهر اقدامات خوبی انجام شد و فیلم از مبدا پخش می‌شود که یک کار بزرگ است چراکه موجب کاهش هزینه‌های سینماداران شد. 

رئیس سازمان سینمایی، افزایش کیفیت نمایش در سالن‌های سینما را از دیگر اقداماتی دانست که در دوره دولت سیزدهم تحقق پیدا کرد و گفت: تجهیز دفاتر سینماجوان در سراسر کشور و خیلی از مسائل دیگر در سینماشهر اتفاق افتاده است که موجب دلگرمی عوامل فنی سینما شده است. ما در شورای عالی سینما مجوز استودیو‌های دیجیتال را گرفتیم و در آخرین نامه‌ای که به آیت‌الله رئیسی زدیم، ایشان با این تقاضا موافقت کردند و به سازمان برنامه و بودجه دستور دادند که بودجه این اقدام تامین شود تا بتوانیم گامی در جهت صنعتی شدن سینما برداریم. 

وی خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات به‌صورت جدی پیگیری شده است و بسیاری از آنها تحقق پیدا کرده است و البته برخی از این برنامه‌ها در مرحله اقدام و اجرا بود که تا سال ۱۴۰۴ زمان لازم داشت که تحقق کامل پیدا نکرد؛ با اقدامت صورت گرفته قطعاً مدیران آینده خواهند توانست در راستای توسعه سینمای ایران قدم مثبت بردارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار