مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

جشنواره ادبی یوسف، آشنایی نسل جوان با اندیشه و سبک زندگی شهداست

سرهنگ الهی‌راد گفت: آشنایی نسل نوجوان و جوان با اندیشه و سبک زندگی شهدا و هم‌افزایی گفتمان مقاومت و پایداری در بین اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف برگزاری جشنواره ادبی یوسف است.
کد خبر: ۶۷۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ - 22July 2024

هدف برگزاری جشنواره یوسف آشنایی نسل جوان با اندیشه و سبک زندگی شهداستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) و سیزدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت عصر دیروز (یکشنبه) با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی در محل موزه دفاع مقدس و مقاومت خراسان شمالی برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهاد‌های فرهنگی استان در جهت برگزاری و اجرای دو جشنواره شاخص و محوری داستان و شعر دفاع مقدس است که در این راستا پایگاه داستان نویسی دفاع مقدس در استان تقویت و نویسندگان، شاعران جوان و علاقمندان به ادبیات دفاع مقدس نیز از این ره‌آورد ترغیب و تشویق می‌شوند. 

وی با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادها، خلاقیت‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه و شعر دفاع مقدس، افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مسیر جریان‌سازی ادبیات پایداری و مقاومت در سطوح مختلف، انجمن‌های ادبی بیش از پیش تقویت خواهند شد. لذا آشنایی نسل نوجوان و جوان با اندیشه و سبک زندگی شهدا و هم‌افزایی گفتمان مقاومت و پایداری در بین اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف برگزاری جشنواره ادبی یوسف است.

در حاشیه این جلسه از پوستر سیزدهمین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) و سیزدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت رونمایی و در پایان هر یک از اعضا نمایندگان حاضر در جلسه نظرات خود را برای اجرای متناسب و شایسته این برنامه فرهنگی بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار