معاون حقوقی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛ 

مسئله فلسطین یکی از مهم‌ترین مسائل دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم 

نجفی با تاکید بر حضور فعال شهید امیرعبداللهیان در مجامع بین‌المللی درباره فلسطین گفت: مسئله فلسطین از هفتم اکتبر به بعد یکی از مسائل اصلی دستگاه دیپلماسی بوده است.
کد خبر: ۶۷۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «رضا نجفی» معاون حقوقی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه نمایشگاه هزار و ۲۰ روز دیپلماسی دولت سیزدهم در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه افزایش همکاری‌های بین‌المللی یکی از محور‌های اصلی حضور فعال و مشارکت در مجامع بین‌المللی به خصوص سازمان ملل بود، اظهار داشت: دستورکار‌های این سازمان‌ها به نفع کشور‌های درحال توسعه به خصوص مستقل نیست.

مسئله فلسطین یکی از مهم‌ترین مسائل دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم 

نجفی با بیان اینکه سیاست ما این است که در تمام مجامع حضور پیدا کنیم و مواضع خودمان در خصوص حوزه‌های مختلف را بیان کنیم، گفت: در دولت سیزدهم در مجمع سازمان ملل رئیس جمهور شهید به همراه تیم سیاست خارجی حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان علاوه بر شرکت در مجمع سازمان ملل در دیگر مجامع به خصوص درباره فلسطین حضوری فعال داشته است و این حضور به قدری موثر بود که همه شهید امیرعبداللهیان را وزیر مقاومت می‌نامند. 

معاون حقوقی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین از هفتم اکتبر به بعد یکی از مسائل اصلی دستگاه دیپلماسی بوده است، گفت: در این دوره از ظرفیت‌های کشور‌های همکاری‌های اسلامی و چند جانبه‌گرایی در مقابل یک جانبه‌گرایی دنبال کردیم.

نجفی درخصوص مذاکرات ایران و آمریکا در عمان گفت: آمریکا به دلیل انتخاباتی که در پیش دارند آمادگی جدی برای حضور در مذاکرات ندارد. 

وی درباره پرونده شهید سلیمانی افزود: دو کمیته ویژه در وزارت امورخارجه تشکیل شده که این‌ کمیته در حوزه داخلی و خارجی در حال انجام است؛ در حوزه داخلی مطالعات به اتمام رسیده در حوزه بین‌المللی شناسایی انجام شده و مراحل در حال پیگیری است.

نجفی درخصوص اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور گفت: دارایی‌های ایران در خارج از حالت انجماد و فریز خارج شده است و چیزی به نام اموالی که به هیچ وجه نتوانیم از آن استفاده نکنیم وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه رابط وزارت امور خارجه با ستاد اقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب هستم مراسم تحلیف ۹ مرداد در محل مجلس شورای اسلامی تعیین شده است؛ همچنین دعوت‌نامه‌ها به امضای آقای قالیباف رسیده و ارسال شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۰ تا الان سطح مشارکت در سطح سران کشورها، معاونین، رئیس جمهور، روسای مجلس است و پیش بینی ما این است به لحاظ بین‌الملل بازتاب خوبی داشته باشد.

وی گفت: جلساتی با آقای عراقچی‌ به عنوان دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی آقای پزشکیان در حال انجام است و امیدواریم مراسم تحلیف به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار