در نشست خبری مشترک مطرح شد؛

رئیس خانه احزاب: چین جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک خاک ایران می‌داند/ سفیر چین: روابط ایران و چین خدشه‌ناپذیر است

«حشمتیان» گفت: همانطور که وزیر بین‌الملل چین اذعان داشت، جزایر سه‌گانه در خلیج فارس جزء لاینفک خاک ایران است و سفیر چین نیز مجدداً بر این موضع تأکید کرد.
کد خبر: ۶۷۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «قدرتعلی حشمتیان» رئیس خانه احزاب عصر امروز در نشست خبری مشترک با «زونگ پی وو» سفیر چین در تهران، اظهار داشت: در جلسه امروز مطالب مختلفی مطرح شد و اعضای خانه احزاب نظرات خود را با سفیر محترم چین به اشتراک گذاشتند.

رئیس خانه احزاب: چین جزایر سه گانه را جز لاینفک خاک ایران می داند/ سفیر چین: هیچ کس نمی تواند بر روابط ایران و چین خدشه ای وارد کند

وی افزود: همانطور که وزیر بین‌الملل چین اذعان داشت، جزایر سه‌گانه در خلیج فارس جزء لاینفک خاک ایران است و سفیر چین نیز مجدداً بر این موضع تأکید کرد.

حشمتیان تصریح کرد: در نشست امروز موضوعات دیگری در خصوص همکاری و توسعه دو جانبه مطرح شد که برای روابط بیش از پیش دو کشور، امیدبخش است.

زونگ پی وو هم در سخنانی گفت: امروز خیلی خرسند شدم که خانه احزاب ایران فرصتی به من داد تا بیشتر صحبت کنیم. ما برای طرف ایرانی، مواضع جمهوری خلق چین را تشریح کردیم.

سفیر چین تصریح کرد: در این نشست در خصوص طرح مدرنیزاسیون چینی توضیح دادم که امیدوارم مورد استقبال ایران قرار بگیرد.

وی افزود: همکاری چین ایران نیروی محرکه قوی داشت که نفع دو ملت را تامین می‌کند. همکاری و دوستی دو کشور بسیار مستحکم است و هیچ‌کس نمی‌تواند روند همکاری دو کشور را متوقف کند.

زونگ پی وو خاطرنشان کرد: ما همچنین در خصوص مسائل دیگر صحبت و تاکید کردیم که طرف چینی از توسعه ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار