کتاب «گم گشته صنم» در منزل شهید پورباقری رونمایی شد

کتاب «گم گشته صنم» روایت زندگی مادر سالخورده به همراه فرزند شهیدش است که در این ایام با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در منزل شهید علی پورباقری در بندرکیاشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۶۸۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶ - 23July 2024

کتاب «گم گشته صنم» در منزل شهید پورباقری رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیین رونمایی از کتاب «گم گشته صنم» با حضور سرهنگ حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان و جمعی از مسئولان در منزل شهید علی پورباقری در بندرکیاشهر برگزار شد.

کتاب «گم گشته صنم» روایت زندگی مادرسالخورده به همراه فرزند شهیدش است، که از سوی «نشرپلاک افتخار» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نویسندگی خانم معصومه سعیدی تالیف شده است.  

شهید علی پورباقری پسر ششم خانواده در هشتم فروردین سال ۱۳۴۸ در روستای حسن کیاده از شهرستان کیاشهر چشم به دنیا گشود و در سال ۱۳۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

پیکرشهید پورباقری بعد از شهادت به اشتباه برای خانواده دیگری فرستاده شده بود که بعد از یک ماه جستجو پیکرش را در معراج شهدای تهران پیدا کردند.  

علی پورباقری پسر ششم خانواده بود که در هشتم فروردین ۱۳۴۸ در روستای حسن کیاده به دنیا آمد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج علی پورباقری به عضویت پایگاه مقاومت شهید منوچهر غلامی در آمد و فعالیت خود را آغاز کرد، ویژگی بارز شهید که زبانزد همگان بود اخلاق نیکو همراه با صبر و آرامش بود.

وی با همت و اخلاق خوب و پسندیده‌ای که داشت توانست در مدت کوتاه تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان روستا را جذب پایگاه کند و بعد از اتمام تحصیلات دبیرستان برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه لاهیجان رفت و بعد از چهار سال تحصیل و کسب معرفت در حوزۀ علمیه در دوران جنگ تحمیلی، عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

کتاب «گم گشته صنم» در منزل شهید پورباقری رونمایی شد

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار